مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:
صادرات غلات از اوکراین به بندر امام از سرگرفته شد

صادرات غلات از اوکراین به بندر امام از سرگرفته شد
بهروز آقایی گفت: روند صادرات غلات از اوکراین با ورود یک فروند کشتی حامل ۶۰هزار تن ذرت به بندر امام خمینی(ره) ازسر گرفته شد.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان این‌که روند صادرات کالاهای اساسی از مبدا اوکراین از سرگرفته شده است، اظهار کرد: یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت با از سرگیری صادرات غلات از اوکراین براساس قرارداد بین‌المللی در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت.

وی افزود: این محموله ۶۰ هزار تنی ذرت پس از کنترل توسط گروه نظارت مشترک در بندر استانبول وارد بندر امام‌ خمینی(ره) شده و اکنون در حال تخلیه است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: چندین محموله دیگر نهاده‌های دامی در راه بندر امام خمینی(ره) هستند که طبق برنامه به ‌زودی در لنگرگاه این بندر بزرگ تجاری پهلو می‌گیرند.
 
آقایی با اشاره به آغاز عملیات تخلیه محموله‌ این کشتی و ارسال و توزیع ذرت‌های وارداتی به سراسر کشور ادامه داد: واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی امسال همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات استراتژیک پیشرفته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شامل ٢۴ دستگاه جرثقیل و مکنده پرقدرت و اسکله‌هایی با آبخور بیش از ١٣متر، قابلیت خدمات‌دهی به کشتی‌های پهن‌‌پیکر با ظرفیت ١۵٠ هزار تن را دارد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به نرخ سرعت مطلوب تخلیه کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) گفت: علیرغم افزایش متوالی حجم واردات کالاهای اساسی با ارتقاء توان تجهیزاتی و عملیاتی سرعت تخلیه انواع محموله‌های کالای اساسی مطلوب بوده است.
 
آقایی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ٧۵ درصد از حجم ذرت دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد و به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com