صادرات شیر خشک جعلی اروپایی به آفریقا

صادرات شیر خشک جعلی اروپایی به آفریقا
صنایع لبنی اروپا، شیر خشک جعلی را که با روغن پالم چرب شده است به آفریقا صادر می‌کنند
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴؛ پنج سازمان مردم نهاد اروپایی و تولیدکنندگان آفریقایی افشا کردند که صنایع لبنی اروپا، شیر خشک جعلی را که با روغن پالم چرب شده است، به آفریقا صادر می‌کنند.
این صنایع ابتدا چربی شیر را جدا و از آن کره‌ای گران قیمت تهیه می‌کنند. آن‌ها سپس مقادیر زیادی شیر بدون چربی را که روی دستشان باقی می‌ماند، برای ذخیره سازی به پودر تبدیل می‌کنند. این صنایع سپس برای جایگزین کردن چربی حیوانی از روغن پالم برای افزودن دوباره چربی به این پودر‌ها استفاده می‌کنند. روغن پالم دوازده برابر از کره ارزانتر است. این شیر جعلی سپس به غرب آفریقا صادر می‌شود و در آنجا تا سی درصد پائین‌تر از شیر محلی به فروش می‌رسد.

سپهر ماکیان فرتاک

فرانس ۲۴ افزود: به سختی می‌توان تفاوت میان این شیر‌های جعلی با شیر‌های سالم که به طور کامل از شیر گاو تهیه می‌شود را در غرفه‌های فروشگاه‌های بزرگ تشخیص داد. در کشوری همچون سنگال این محصول در همه جا و حتی در محصولاتی که انتظار آن نمی‌رود یافت می‌شود.
کریستین کورنیو، کارشناس شیر در این باره گفت: بحث زیادی درباره شیر خشک وجود دارد، اما کار فقط به اینجا ختم نمی‌شود. در ماست، در شیر مایع، در پنیر و شیر غلیظ شده هم این محصولات وجود دارد. بیشتر محصولات لبنی که در غرب آفریقا به فروش می‌رسند بر پایه این پودر شیر خشک هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com