صادرات تخم مرغ به ۶ هزار تن رسید

صادرات تخم مرغ به ۶ هزار تن رسید
رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: سال گذشته ۴۱ هزار تن و از ابتدای سال ۵ تا ۶ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ نسبت به روز‌های اخیر تفاوتی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۷ هزار و ۹۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های قبل تغییری نداشته است.

وی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: با احتساب مصرف داخل حدود ۲۰۰ هزار تن از میزان تولید مازاد بر نیاز کشور است.
نبی پور ادامه داد: با توجه به رشد ۱۰۰ درصدی قیمت نهاده‌ها و مصرف ۲.۵ کیلو دان به ازای تولید هر کیلو تخم مرغ، قیمت تمام شده رقمی حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است.
این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی به سبب کمبود عرضه نسبت به ۲ ماه قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا ۵ هزار تا ۵ هزار و ۱۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۶۰۰ تومان است، در حالیکه هفته گذشته قیمت هر کیلو کنجاله سویا ۴ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود.
وی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آخرین آمار سال گذشته ۴۱ هزار تن و از ابتدای سال ۵ تا ۶ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
به گفته نبی پور، با توجه به تعدد صادرکنندگان، تجار عراقی آن سوی مرز‌ها بر سر قیمت می‌زنند، از این رو به سبب بالا بودن قیمت در بازار داخل صادراتی انجام نمی‌شود.

نهاده با نرخ مصوب بارگیری نمی‌شود
به گفته این مقام مسئول، هم اکنون کمبود نهاده‌های دامی یکی از چالش‌های اصلی پیش روی مرغداران است چرا که بسیاری از مرغ‌ها در واحد‌ها گرسنه هستند، از این رو مرغدار ناچار است که ۲۵ تن کنجاله را با نرخ ۱۲۵ میلیون تومان خریداری کند، در حالیکه این رقم جوابگوی مصرف ۱۰ روز واحد‌های طیور است.
 
کلمات کلیدی صادرات تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com