صادرات ۱۵هزارتن مرغ و تخم مرغ

صادرات ۱۵هزارتن مرغ و تخم مرغ
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت:طی شش هفته گذشته ۱۵هزارتن مرغ و تخم مرغ از کشور صادر شده است.
علی صفر ماکنعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال های ۹۵ و ۹۶ با یک بحران ویژه آنفولانزا مواجه شدیم،اظهار کرد:بر اساس اعلامیه سازمان جهانی بهداشت خوشبختانه امروز کشور در تمامی سطوح از آنفولانزای فوق حاد پرندگان پاک شده است.
وی با بیان اینکه تخم مرغ و گوشت مرغ در داخل کشور تولید می شود،افزود: طی شش هفته گذشته بیش از ۱۵ هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور صادر شده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کاهش کانون ها را نسبت به رخدادهای اخیر داشته ایم،گفت:طی سیلاب های اخیر در برخی از استان های کشور مدیریت بهداشتی به گونه ای بود که هیچ گونه رخداد بهداشتی در حین سیل نداشته ایم.
وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال گذشته دستورالعمل های سیل را ابلاغ و اجرا کردیم و ۹۳ تیم واکنش سریع جهت مدیریت سیلاب اعزام شد،عنوان کرد:در بعد توسعه فعالیت های کشاورزی در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی و جنوبی ورود دام مولد را داشته ایم.
ماکنعلی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از دو هزار و ۲۰۰ مولد گوسفند و ۹۹ نفر شتر مولد شیری وارد استان خراسان جنوبی شده است،بیان کرد:با تامین دام مولد در استان امیدواریم ظرف کمتر از یک سال واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان را احیا کنیم.
وی با بیان اینکه نوع رفتار و حمایت های سازمان دامپزشکی از استان ها بر اساس سطح مخاطرات بهداشتی و شرایط هر استان انجام می شود،اظهار داشت:به دنبال این هستیم استان های همجوار با کشورهای شرقی همکاری های مرزی داشته باشد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هر حرکت جدیدی که اتفاق می افتد حتماً مخالفینی نیز دارد لذا در حوزه شتر مولد متخصصان در سطح ملی به این نتیجه رسیدند که نیاز به وارد شتر در کشور وجود دارد،افزود:سازمان دامپزشکی برای ورود هر نوع موجود زنده به داخل کشور مطالباتی بهداشتی نیز جهت حفظ و حراست از سرمایه دامی دارد.
وی با بیان اینکه باید به نهاد های ذی صلاح کشور اعتماد و باور داشته باشیم،گفت:بازارهای هدف دام در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس سالانه هشت میلیون راس دام نیاز دارند و چیزی به نام پرورش دام مولد ندارند لذا قاچاق دام مولد به این کشورها وجود ندارد.
ماکنعلی با اشاره به اینکه مصوبه هیئت وزیران برای خرید و فروش و حمل و نقل دام زنده به همه استان ها ابلاغ شده است،عنوان کرد:امروز بحرانی در حوزه تب کریمه کنگو در سطح کشور وجود ندارد بلکه تنها افرادی که در معرض مواجهه با دام هستند اگر موازین بهداشتی را رعایت نکنند در معرض ابتلا به این ویروس قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه باید به قصابان هشدارد داده شود که کارهای پرخطر انجام ندهند،افزود: باید برای قصابان و نیروهای کار در کشتارگاه ها آموزش های لازم تعریف شود.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه کمتر از پنج هزار راس دام مولد از ابتدای سال جاری وارد کشور شده است،گفت:استان خراسان جنوبی تا هر سطحی که آمادگی داشته باشد می تواند دام مولد وارد کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۱ کشتارگاه در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد:از مجموع این کشتارگاه ها تعداد ۵۰ کشتارگاه مرغ سبز تولید می کنند.


 
کلمات کلیدی صادرات مرغ و تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com