صادرات دام‌های وارداتی صحت ندارد

صادرات دام‌های وارداتی صحت ندارد
رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام گفت:‌ امکان صادرات دام‌های وارداتی وجود ندارد و به محض وارد شدن، به کشتارگاه‌ها جهت ذبح منتقل می‌شود. در ضمن برای کشورهای دیگر هم صرفه و توجیه اقتصادی ندارد و اگر بخواهند دام وارد کنند از کشور مبدا وارد می‌کنند
سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم فلاورجان طی مصاحبه‌ای مدعی شد که دام‌های رومانیایی که وارد کشور می‌شوند پیش از تخلیه از کشتی و هواپیما به مقاصد صادراتی فرستاده می‌شوند.
این ادعا موجب شد تا در این خصوص با منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور گفت‌وگویی داشته باشیم تا صحت و یا رد این ادعا را اعلام کند.
پوریان اظهار کرد: به هیچ عنوان این مسئله صحت ندارد. این ادعا  نه تنها توجیه اقتصادی ندارد بلکه یک مسئله کاملا غیرمنطقی و غیر واقعی است. این که یک نفر از تریبون مجلس بدون هیچ پشتوانه و مدرکی چنین ادعایی کرده بسیار باعث تاسف است.
وی افزود: متاسفانه با اظهار نظرهای غیر کارشناسی باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند. محموله وارداتی با کشتی برای اولین بار است که در حال ورود به آب‌های ایران است و تاکنون تنها با هواپیما وارد شده است. محموله‌هایی که با هواپیما وارد شد کاملا روشن و در ملاء عام وارد کشتارگاه‌های شهریار شد و همه از نحوه ورود آنها مطلع هستند و ابهامی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام تاکید کرد: این صحبت‌ها دقیقا زمانی آغاز شد که بازار گوشت دارای ثبات نسبی شده و به روال عادی نزدیک شده است.
وی افزود: امکان صادرات دام‌های وارداتی وجود ندارد و به محض وارد شدن، به کشتارگاه‌ها جهت ذبح منتقل می‌شود. در ضمن برای کشورهای دیگر هم صرفه و توجیه اقتصادی ندارد و اگر بخواهند دام وارد کنند از کشور مبدا وارد می‌کنند و نیازی به ورود ایران به این مسئله نیست.
پوریان در رابطه با قیمت دام داخلی گفت: قیمت شقه دام داخلی بره سنگین وزن 65 هزار تومان و بره ریز 72 هزار تومان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com