شکل سهمیه بندی در بازارگاه مورد تردید است

دانلود
در این مصاحبه با آقای دکتر نبی پور بر روی مباحث مختلفی صحبت کردیم که مطالب زیر به صورت برجسته در صحبت هایمان مطرح گردید.
- در بازرگاه باید جنسی باشد تا بخریم
- این چیزی شبیه به طنز است که وارد بازارگاه شویم و سهمیه بخریم این با معنی اصلی بازارگاه فرق دارد
- در کشور تشکل های موفقی وجود دارد که می توانند بهتر از بازارگاه اقدام به توزیع نهاده نمایند
- زمانی که سماسط وجود دارد و اطلاعات متمرکز است چه دلیلی دارد که وارد بازارگاه شویم و جنسی را به صورت دست چندم خریداری کنیم.
- جنس در بازارگاه به صورت قطره چکانی فروخته می شود
- هر تولیدکننده ای باید بتواند به هر میزان که نیاز دارد از بازارگاه خرید انجام دهد و تشکیلات بهترین نظارت را بر این موضوع دارد
- هر محصولی که در آن دولت برای نظارت آن دخالت می کند مطمئنا به سوی بازار آزاد می رود و بازار آزاد برای آن ساخته می شود
- از بهمن ماه سویا زیر نظر بازارگاه به فروش می رسد اما چرا در بازار سویای بالای 6 هزار تومان داریم؟ این سویا در بازار با این قیمت چگونه ایجاد شده است ؟
- اگر جنس در بازارگاه به وفور وجود داشته باشد و هر زمان بتوان خرید انجام داد بازارگاه جایگاه خوب و کاربردی می باشد اما اگر جنسی در آن نباشد سامانه ای بی معنا و بی فایده است.
- جنسی که سهمیه بندی می شود نیاز به بازارگاه ندارد
- اگر جنس به وفور در بازارگاه وجود داشته باشد رقابت سالم ایجاد می شود
- انحصار در خرید و فروش در بازارگاه باعث شده که جنس های بد و بی کیفیت در بازارگاه به فروش برود و خریدار مجبور به تحمل هر جنسی با هر کیفیتی می باشد
- بارهایی ارسال می شود که قطعا از کیفیت بد آن و محتویات اشتباه آن آگاه هستند برای مثال شما سویا می خرید اما در سویای ارسالی به مقدار خیلی زیاد ذرت وجود دارد حتی گاهی بیشتر از نصفی از بار اصلی شما بار دیگری در آن وارد شده است که قطعا مسئوالین بازارگاه از آن خبر دارند.
- جنس خریداری شده شما از بازارگاه مشخص نیست که چه زمانی به دست شما می رسد شاید فردا شاید آخر هفته و شاید تا چند ماه آینده هم ارسال سهمیه شما به طول بیانجامد.
- شکل سهمیه بندی در بازارگاه مورد تردید است.
- مرغداران پول نقد برای خرید سهمیه اعلامی ندارند و مرغداری اگر سهمیه تعیین شده خود را بخواهد به صورت نقد بخرد باید به سختی نقدینگی خود را تهیه کند در حالی که از بازار آزاد هر میزان که توانایی دارد خریداری می کند. باید شرایط طوری باشد که خریدار هر زمان به هر میزان که می تواند خرید انجام دهد از بازارگاه اقدام به خرید کند.
- بازارگاه اگر با این روش ادامه دهد حتما تبدیل به یک سامانه بزرگ رسمی دلالی می شود اما فعلا نیست
- بازارگاه نتوانست باعث ایجاد ثبات و کاهش در قیمت نهاده شود و حتی می توان گفت از زمان ایجاد این سامانه و انحصاری که در آن ایجاد شد قیمت نهاده ها افزایش نیز پیدا کند.
- وقتی جنسی در بازار و بازارگاه وجود ندارد نامه های دولتی و انحصاری اوضاع را فقط بدتر می کند.
- وقتی جنسی در اختیار تشکل ها و مرغداران قرار نمی گیرد قیمت تولید محصولات بالا می رود و در زمان بالا رفتن قیمت ها دولت به تشکل و تولیدکننده فشار می آورد اما نهاده ها را به سامانه ای دیگر که ناقص و بد کیفیت می فروشد می سپارند.
- برای جنسی که وجود ندارد چگونه نامه تاکیدی برای خرید از سامانه صادر می شود؟
- دو ماه کمبود ذرت داریم اما هیچ مرغی از گشنگی نمرده این یعنی جنس وجود دارد اما در بازار آزاد
- اگر قیمت تولید افزایش پیدا کند مردم توان خرید را از دست می دهند و وقتی مردم خرید نکنند تولیدکننده یا اقدام به تولید نمی کند یا سرمایه خود را از دست می دهد و در هر دو حالت تولید از بین می رود.
- با یک کلمه ارز متیونین حذف شد و جنسی که 20 هزار تومان بود الان 100 هزار تومان شده است و یک کیسه متیونین بالای دو میلیون تومان می شود.
- روزی که قیمت تخم مرغ پایین می آید آقایان ما رو نمی شناسند اما روزی که قیمت بالا می رود باید به آقایان جواب بدهیم باید به تعزیرات و دادستانی جواب بدهیم و هیچ شخصی پیگیر نیست که قیمت تولید چقدر بالا رفته است.
- بگذارید بازار و تشکل ها قیمت را کنترل کنند . بازار نمی شود گفت که هر چی شما می گویید باشد.
- همین بخش نامه های کذایی قیمت نهاده ها را افزایش خواهد داد
- آقایان در بین تولیدکنندگان قرار بگیرند، بیایند صحبت کنند و از نزدیک ببنند. نمی توان در اتاق بسته نشست و بدون دیدن مرغ و خروس برای صنعت مرغداری تصمیم گرفت.

همچنین شما میتوانید صدای این مصاحبه را به صورت صوتی از زیر بشنوید:
  • دانلود
     
     
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com