شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان است

شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: برای حمایت حداکثری از مرغداران استان، شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید گوشت مرغ مازاد تولیدکنندگان است.

مهدی جعفری شنبه شب در نشست بررسی وضعیت صنعت طیور استان افزود: برای این مهم نیاز است که ظرفیت سردخانه‌های استان افزایش یابد تا شرکت پشتیبانی مرغ خریداری شده را ذخیره‌سازی کند.

وی ادامه داد: یکی از سردخانه‌های مورد نیاز شرکت پشتیبانی امور دام با مشکل نبود دستگاه ژنراتور مواجه بود که مشکل این واحد باید ظرف ۲۴ ساعت آینده حل و واحد در اختیار شرکت پشتیبانی قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: همچنین سایر سردخانه‌های استان شناسایی و با متولیان آن برای اینکه واحد مربوطه را در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار دهند رایزنی می‌شود.

وی عنوان کرد: قیمت عرضه مستقیم مرغ باید همان قیمت درب کشتارگاه باشد اما عملا اینطور نیست که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار استان، قیمت عرضه به معنای واقعی تعیین شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران ماکیان شرق هم گفت: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، صنعت طیور بیشترین تاثیرپذیری را داشت.

علی واحدی‌پناه افزود: در این وضعیت سرمایه مرغدار به ‌یک‌چهارم تقلیل و به ۵۰ درصد کاهش رسید، در حالیکه مصرف مرغ نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وی بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان از ماهی سه میلیون قطعه به یک چهارم رسید لذا باید برای صنعت طیور استان چاره‌اندیشی شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران ماکیان شرق اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام بایستی گوشت مرغ را به قیمت تضمینی و حمایتی خریداری کند در حالیکه اکنون به صورت توافقی خریداری می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالیکه پنج هزار و ۳۰۰ تومان‌ پایین‌تر از این نرخ خریداری می‌شود و این به ضرر تولیدکننده است.

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی هم گفت: از ۲۶ فروردین تاکنون ۸۸۰ تن مرغ از کشتارگاه‌های استان خریداری و در استان ذخیره‌سازی شده است.

مهدی روشن با بیان اینکه گوشت مرغ با نرخ میانگین کشوری تعیین می‌شود افزود: بر اساس آخرین نرخ‌گذاری که با سازمان جهاد کشاورزی انجام شده مرغ آرین به ازای هر کیلوگرم ۶۴ هزار و ۶۰۰ تومان و سایر ۵۸ هزار تومان خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: مرغ زنده از واحدهای مرغداری مستقیم خریداری نمی‌شود بلکه به صورت شیرینگ‌پک (یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم) از کشتارگاه‌ها و سایر زنجیره‌ها خریداری می‌شود.

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون از مجموع مرغ‌ خریداری شده ۴۵۰ تن از استان خارج شده و ۱۰۰ تن دیگر نیز فردا به استان‌های دیگر ارسال خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما کمبود سردخانه است که مسئولیت تامین فضای سردخانه بر عهده مسئولان بوده و شرکت پشتیبانی در این خصوص نمی‌تواند ورود کند.
 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۰۱/۰۵/۰۲

    به خدا که اگه از این جلسات شما زره ای خیر به مردم برسه مثل سیب که دولت خرید میکنه میریزه دور ولی به مردم نمیده که بخورن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com