شروع طرح خرید حمایتی بره و گوساله نر پرواری دامداران

شروع طرح خرید حمایتی بره و گوساله نر پرواری دامداران
معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح خرید حمایتی بره و گوساله پرواری دامداران و عشایر این استان خبر داد.

رضا بهنام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای حمایت از دامداران و پرواربندان، بره جوان پرواری و گوساله نر در برنامه خرید حمایتی سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت. 

معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مباشر این طرح، اتحادیه دامداران استان است، افزود: قیمت هر کیلوگرم وزن زنده ۸۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی گفت: مباشر خرید، دام را از دامداران خرید و در کشتارگاه دام کشتار و سپس گوشت منجمد آن را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی می‌دهد.


بهنام‌پور قیمت هر کیلوگرم گوشت منجمد بره را ۲۰۰ هزار تومان و گوساله را ۱۹۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اتحادیه دامداران این گوشت‌های منجمد را با این قیمت اعلام شده به شرکت پشتیبانی امور دام می‌فروشد.

وی تصریح کرد: دامداران ما در مقطع کنونی به دلیل خشکسالی مازاد و انباشت دام دارند و از طرفی تقاضای خرید و همچنین قدرت خرید مردم بسیار کم است، بنابراین این طرح برای کاهش ضرر و زیان دامداران یک فرصت خوب است.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی در مورد مشمولیت این طرح اضافه کرد: در این طرح اگر عشایر نیز دام پرواری داشته باشند، می‌توانند دام خود را تحویل اتحادیه عشایری دهند چرا که این اتحادیه نیز به عنوان یکی از مباشرین خرید معرفی شده است. 

بهنام‌نژاد، تعداد واحدهای دامی کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۰ هزار بهره‌بردار در زمینه دام در این استان فعال هستند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com