سوء مدیریت عامل از بین رفتن نهاده‌های دامی وارداتی در انبار بنادر

سوء مدیریت عامل از بین رفتن نهاده‌های دامی وارداتی در انبار بنادر
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت: سوءمدیریت در زمینه از بین رفتن چندین تن نهاده دامی وارداتی در حالی که با کمبود مواجه هستیم کاملا مشهود است.
احد آزادی‌خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی به کشور، گفت: در هفته‌های گذشته با حضور مسئولین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، بانک مرکزی و بخش خصوصی در کمیسیون کشاورزی مجلس واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در مسیر واردات نهاده‌های دامی موانع جدی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در زمینه واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی تخصیص ارز مورد نیاز واردکنندگان است، با توجه به تحریم ها متاسفانه با کمبود ارز ترجیحی و دولتی مواجه شده بودیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه در ۶ ماه گذشته ضعف مدیریتی باعث شده تا میزان ثبت سفارش نهاده‌های دامی خصوصاً سویا کاهش پیدا کند، تاکید کرد: کاهش ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی جای نگرانی دارد و باید علل و عوامل آن بررسی شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: کاهش واردات و ثبت سفارش نهاده‌های دامی توسط کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی بررسی و نتیجه آن به صحن کمیسیون ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی در بنادر شرایط مطلوبی ندارند و موجب فساد برخی از نهاده‌های وارداتی شده است، افزود: سوءمدیریت در زمینه از بین رفتن چندین تن نهاده دامی وارداتی در حالی که با کمبود مواجه هستیم کاملا مشهود است.
آزادی خواه در پایان با تاکید بر اینکه علی‌رغم حضور واردکنندگان خرد، در زمینه واردات نهاده‌های دامی شاهد انحصار هستیم، خاطرنشان کرد: عمده واردات نهاده‌ها توسط تعداد افرادی خاص انجام می‌شود که عملکرد برخی از آنها موجب به وجود آمدن مشکلاتی در زمینه تامین نهاده های دامی و کشاورزی شده است.
 
نظرات شما
  •  

    حسن رضایی گفت : ۹۹/۰۵/۰۸

    با عرض سلام.نظارت و کنترل بیش از حد باعث ایجاد رانت و بالا رفتن قیمت نهاده میشود.سئوال داشتم کلیه دام وطیور موجود درحال حاضر از نهاده استفاده میکنند بنظر شما اگر عرضه آزاد بود قیمت به این حد افزایش داشت؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com