سرمایه‌گذاری برای توسعه نژاد دامهای بومی در سیستان و بلوچستان

سرمایه‌گذاری برای توسعه نژاد دامهای بومی در سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان درتفاهم‌نامه ای تولید دام اصلاحی با بهره گیری از بزهای بومی و وارداتی در محل سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان به امضا طرفین رسید.

تفاهم‌نامه سه جانبه موسسه علوم دامی کشور،شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان جهاد کشاورزی بمنظور دو رگ گیری و تولید دام اصلاحی با بهره گیری از بزهای بومی و وارداتی در محل سازمان جهاد کشاورزی به امضا طرفین رسید.

براساس این تفاهم نامه ایستگاه تحقیقات گاو دشتیاری ایرانشهر میزبان اجرایی این طرح خواهد بود.

مختار مهاجر ریس موسسه علوم دامی کشور گفت: با استفاده از ظرفیت دانش فنی و علمی موسسه تحقیقاتی علوم کشور، سازمان جهادکشاورزی و توان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آینده نزدیک اهداف  این طرح محقق و زمینه ساز تولید و اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان باشیم.

وی افزود: بز بومی و وارداتی مناسب جمع آوری و در اختیار مجریان این طرح قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به استعداد بالقوه استان در پرورش دام اظهار امیدواری کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت دانش فنی و علمی موسسه تحقیقاتی علوم کشور، سازمان جهادکشاورزی و توان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آینده نزدیک اهداف این طرح محقق و زمینه ساز تولید و اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان باشیم.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود: پس از اجرای این طرح دام های اصلاحی تولید شده بین روستاییان سیستان و بلوچستان بعنوان دام برتر توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تسریع در این طرح بز بومی و وارداتی مناسب جمع آوری و در اختیار مجریان این طرح قرار خواهد گرفت.

در جریان امضای این تفاهم نامه رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، مدیرعامل شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سرپرست سازمان جهادکشاورزی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان و معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com