سرمایه گذاری 160میلیارد ریالی درمجتمع مرغ لاین بابل

سرمایه گذاری 160میلیارد ریالی درمجتمع مرغ لاین بابل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از سرمایه گذاری 160 میلیارد ریالی در مجتمع مرغ لاین بابل خبر داد و گفت: تامین این اعتبار در لایجه بودجه سال 98 دیده شده است.
مجتمع مرغ لاین ایران (آرین)از سال 69 با ورود یک گله از نژاد هایبرو هلندی در یک هزار و 137 هکتار از اراضی جنگلی شمال کشور (مازندران) راه اندازی شده است و همچنان مرغ های لاین، اجداد و مادر گوشتی و تخمگذار کشور در این مرکز نگهداری و تامین می شود.
کارخانه تولید کننده مرغ لاین( مرغ مادر) یکی از بزرگترین تولید کننده مرغ مادر در کشور است و در 20 کیلومتری جنوب شرقی بخش بابلکنار شهرستان بابل واقع شده است .
هم اکنون علاوه بر مجتمع مرغ لاین بابلکنار، پنج واحد مرغ اجداد، 184 واحد مرغ مادر ، 2 هزار و 100 واحد مرغ گوشتی، 35 واحد مرغ تخمگذار ، 37 واحد کارخانه جوجه کشی ، 44 کارخانه تولید دان و 17 کشتارگاه صنعتی طیور در مازندران فعال است.
سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران سالانه 24 کیلوگرم و در جهان 12 کیلوگرم است و این نشان می دهد که صنعت پرورش طیور در کشور ما نقش مهمی در تغذیه جامعه دارد و به عبارتی جایگزین گوشت قرمز، ماهی و بعضی دیگر از پروتئین های مورد نیاز مصرف کنندگان است.
عزیزالله شهیدی فر روز شنبه پس از بازدید و برگزاری نشست بررسی مجتمع مرغ لاین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی برای مرغ لاین بابل که تکمیل کننده چرخه طیور کشور است، سرمایه گذاری 160میلیارد ریالی در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شد.
وی با بیان اینکه مرغ لاین بابل جزء پنج چرخه کامل طیور است که در پنج کشور دنیا وجود دارد،گفت: ایران با توجه به این مجتمع مستقر در بابل می تواند وابستگی خود را از کشور بریتانیا از بین ببرد.
وی با توضیح این نکته که استانداران سابق و به ویژه استاندار بومی و جدید مازندران آقای حسین زادگان نیز پیگیر جدی برای حل مشکلات ماشین آلات فرسوده و قدیمی این مجتمع است، ادامه داد: با توجه به مشکلات تحریمی، امروز همه مسئولان ارشد کشور به اهمیت سرمایه گذاری در این مجتمع پی برده اند.
به گفته وی، این سرمایه گذاری برای تعویض ماشین الات، افزایش و رقابتی کردن تولید وتجاری سازی صورت می گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر نژاد لاین راس مربوط به انگلیس، هوبارد مربوط به فرانسه و کاپ نژاد لاین مرغ امریکایی است، گفت: این نژاد ها سالانه بخش عمده جوجه واحدهای تولیدی ایران را تشکیل می دهد.
شهیدی فر با اشاره به این نکته که برای حمایت از لاین مرغ ایران (آرین) باید سهم مشخصی برای واردات هر نژاد در نظر بگیریم تا جوجه لاین ایرانی نیز در بازار صنعت طیور سهم بیشتری پیدا کند، گفت: نژاد لاین ایرانی(آرین) برای پرورش در استان های گلستان، قزوین، گیلان، مازندران، تهران، سمنان و خوزستان بسیار مناسب است.
استان مازندران با تولید سالانه بیش از 180 هزار تن مرغ 11درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور را تامین می کند
 
کلمات کلیدی لاین بابل لاین
نظرات شما
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۸/۰۱/۲۷

    کدام ایرانی دلش برای کشورش نمیتپد به قول دانشمند ایرانی که هر ایرانی که دلش برای ایران نتپد بهتر است که نتپد..ولی یک تولیدکننده با گرفتن نژاد ارین چطور باید با دیگران رقابت کند بعد از چرخه تولید بیرون برود کارگران از کار برکنار بشوند .در صورتی که اگر قصد حمایت از تولید داخلی هستیم باید هوشمندانه تولیدکنندگانی که جوجه ارین پرورش میدهند مورد حمایت قراربگیرندتا به تدریج نژاد ارین جایگزین نژادهای خارجی بشود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com