مدیر امور دام سازمان جهان کشاورزی قم
سالانه ۲۸۰ هزار راس گوسفند پرواری در قم پرورش می‌یابند

سالانه ۲۸۰ هزار راس گوسفند پرواری در قم پرورش می‌یابند
 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه ۲۸۰ هزار راس گوسفند پرواری (طی دو دوره ۶ ماهه، هر دوره ۱۴۰ هزار راس)‌ به‌منظور تولید گوشت قرمز در قم پرورش می‌یابند.

محرم رازقی منش بیان داشت: علاوه بر این هر ساله ۲۷۰ هزار راس گوسفند داشتی در قم پرورش می‌یابند و به‌منظور افزایش تعداد دام سبک و استفاده‌های اقتصادی دیگر تا مدت زمانی که امکان دارد از آن‌ها نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به تولید سالانه هشت هزار و ۱۰۰ تُن گوشت قرمز از دام سبک پرورش یافته در قم، افزود: با توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان و فرآوری گوشت تولید شده به محصولات متنوع مورد نیاز مردم، ارزش فعالیت‌های اقتصادی در این بخش افزایش می‌یابد. 

وی ادامه داد: همچنین در استان قم سالانه ۱۱۰ هزار راس گوساله پرواری پرورش می‌یابند که بسیاری از آن‌ها به سایر استان‌های کشور صادر می‌شوند اما با این وجود بر اساس آمار کشتار دام،‌ قم توانایی تولید سالانه ۲۱ هزار و ۳۰۰ تُن گوشت قرمز دام سنگین را دارد.

رازقی منش گفت: حدود سه‌هزار بهره‌بردار در حوزه پرورش دام در قم فعال هستند که با استفاده از مهارت بالای خود توانسته‌اند قم را به یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه پرورش دام و تولید محصولات دامی تبدیل کنند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com