سازمان دامپزشکی از تولیدکنندگان دارو و واکسن خواست قیمت‌های خود را واقعی کنند

سازمان دامپزشکی از تولیدکنندگان دارو و واکسن خواست قیمت‌های خود را واقعی کنند
رییس سازمان دامپزشکی با بیان این که با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در کشور، کاهش قیمت داروهای دامپزشکی شروع شده است، از تولیدکنندگان داخلی خواست درمورد قیمت داروهای تولید خود تجدید نظر کنند.

سید محمد آقامیری در نشست خبری امروز سه‌شنبه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به تشکیل کمیته ارزی به منظور رصد تخصیص ارز برای واردات کالاهای وارداتی از جمله داروهای دامپزشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که گرانی دارو موجب می شود دامدار دارو برای دام خود مصرف نکند و برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی، ما به بحث قیمت‌ها هم ورود می‌کنیم.

وی افزود: به زودی تک تک داروهای دامپزشکی را بررسی می‌کنیم و اگر قیمت دارویی خارج از ضوابط و اصول قیمت‌گذاری سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده باشد بر اساس مقررات برخورد می‌کنیم.

آقامیری به تولیدکنندگان دارو، واکسن و مواد بیولوژیک در حوزه دامپزشکی توصیه کرد بلافاصله نسبت به قیمت‌گذاری کالاهای خود تجدید نظر و قیمت‌ها را واقعی کنند و در غیر این صورت اگر قیمت دارویی واقعی نباشد، سازمان دامپزشکی کشور از طریق دستگاه های نظارتی و امنیتی ورود می‌کند.

کاهش زمان ارایه خدمات برای جلوگیری از فساد
وی با اشاره به اقدام دیگر این سازمان در مورد اجرای منویات دولت در خصوص جلوگیری از فساد در حوزه خدمات تصریح کرد: در راستای پیشگیری از فساد در بخش خدمات دامپزشکی اقدام به کاهش زمان ارایه خدمات و تعیین زمانبندی برای هر یک از خدمات کرده ایم و از این طریق متقاضی خدمات متوجه می شوند در چه بازه زمانی کارش باید انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر در ادرات کل دامپزشکی در استان‌ها موضوع زمانبندی خدمات رعایت نشود فرد یا مدیر مخاطی عزل و پرونده اش را به هیات های بدوی ارجاع می‌دهیم.

وی با بیان این که در این راستا ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی به ۵ روز کاهش یافته است، گفت: در گذشته ترخیص نهاده های دامی وارداتی بین ۲۵ روز تا حدود ۳ ماه طول می کشید.

گزارش کشتار غیرمجاز با سامانه ۱۵۱۲
رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با هشدار به کشتار غیرمجاز دام در کشور تاکید کرد: در این راستا، ستاد مرکزی و ملی مبارزه با کشتار غیرمجاز تشکیل شده و به زودی با همکاری استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه جلوی کشتار غیرمجاز دام را می‌گیریم که شامل کشتار دام در کنار جاده‌ها، روستاها و جلوی قصابی‌ها، کشتار دام مولد و آبستن و حیوانات غیر حلال یا مکروه می‌شود.

وی افزود: کشتارهای غیرمجاز، کشتارهایی هستند که افراد از طریق آن ارتزاق می‌کنند و این اقدام در راستای سلامت جامعه و جلوگیریی از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو انجام می‌گیرد.

آقامیری با اذعان به این که ما در مورد کشتار اسب و الاغ گزارش‌هایی را دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: کشتار این حیوانات غیرمجاز است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده این موارد، از طریق شماره سامانه ۱۵۱۲ به ما گزارش دهند و ما بلافاصله اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که آلودگی در گوشت‌های بدست آمده از کشتارهای غیرمجاز بالا است و بیماری‌هایی که از این طریق منتقل می‌شوند ممکن است منجر به مرگ مصرف کننده شود.

واکسیناسیون رایگان دام عشایر سه استان
رییس سازمان دامپزشکی کشور از اجرای سه رزمایش واکسیناسیون رایگان دام‌های عشایر در سه استان کشور و سمپاشی اماکن دام آنان خبر داد و ابراز داشت: تمام واکسن‌هایی که عشایر سه استان چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه وبویراحمد در گذشته برای دام خود خریداری می‌کردند و همچنین تزریق آن از طریق جهاد دامپزشکی به صورت ۱۰۰ درصد رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی در همین حال تاکید کرد که کلیه خدماتی که از سوی جهاد دامپزشکی به عشایر ارایه می شود.

تولید ۶۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد
آقامیری درباره خودکفایی در حوزه تولید واکسن نیز اعلام کرد: در راستای خودکفایی تولید واکسن از تمام تولیدکنندگان در خواست کردیم سفارش‌های ما برای تولید واکسن‌های دامی وارداتی را انجام دهند.

وی افزود: سالانه به ۱۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور نیاز است و امروز دو شرکت داخلی نزدیک به ۶۰ میلیون دز آن را تولید می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تولید ۶۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد ۲.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی می شود.

تولید بذر واکسن در دستورکار سازمان دامپزشکی کشور
وی ادامه داد: ما به دنبال تولید بذر واکسن با کمک بخش‌های تحقیقاتی و مراجع آزمایشگاهی در داخل کشور هستیم و در صورت تولید آن را در اختیار بخش خصوصی و تولیدکنندگان واکسن قرار می‌دهیم.

آقامیری اضافه کرد: تولید بذر واکسن برای کشورهای خاص مانند کشورهای آفریقایی و با هدف مشخص و توسعه صادرات و ارزآوری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نیاز سالانه ۶۰۰ میلیون دز واکسن دامی در کشور اظهار داشت: نزدیک به ۹۱ درصد معادل ۵۵۰ میلیون دز واکسن دامی در کشور و ۵۰ میلیون دز از خارج وارد می‌شود.

آقامیری در مورد واکسن طیور نیز گفت: سالانه به ۱۰.۵ میلیارد دز واکسن طیور در کشور نیاز است که ۳.۵ میلیارد دز آن در داخل و ۷ میلیارد دز دیگر وارداتی است.

مدیریت بهداشتی ۱۰۰۰ دامداری برای صادرات شیر
وی همچنین به تشکیل کمیته ارتقای تولید شیر بهداشتی در کشور اشاره و تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته آن است که در فاز نخست حداقل یک هزار دامداری را طبق استانداردهای دنیا و اروپا، مدیریت بهداشتی کنیم و شیر های تولیدی صادر شوند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: به مرور مدیریت بهداشتی را به سایر دامداری ها تسری می دهیم تا شیر با کیفیت در کشور تولید شود.

وی ارتقای ارتباطات با سایر کشورها در حوزه دامپزشکی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان و اظهار کرد: ما توسعه روابط با ۴۵ کشور را مد نظر گرفتیم و می خواهیم در این کشورها توسعه بازار های محصولات دام و طیور و سایر اقلام دامپزشکی داشته باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com