رکود در بازار گوشت

رکود در بازار گوشت
رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آخرین آمار در فصل زمستان حدود ۶۰ میلیون راس دام سبک در واحدهای دامداری انباشت شده است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه بازار گوشت در رکود به سر می برد، اظهار کرد: گسترش ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای پرمصرف همچون تالارهای پذیرایی، رستوران و هتل منجر به انباشت دام در واحدهای دامداری شده است.
وی افزود: بنابر اعلام مرکز آمار حدود ۶۰ میلیون راس دام سبک در زمستان به سبب نبود تقاضا انباشت شده است.
پوریان با اشاره به اینکه بازار دام زنده راکد است، بیان کرد: در حوزه دامپروری، خرید و فروش تنها در حوزه دام های با اوزان کم وزن صورت می گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ارتباط با گوشت افزایش قیمتی نداشتیم، گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری کمبودی در بازار نداریم که با استمرار این روند دامداران با چالش های متعددی روبرو خواهند شد.

به گفته وی، با توجه به سپری کردن ایام پیک تقاضا پیش بینی می شود که با پایان یافتن ویروس کرونا، انباشت دام در واحدها کاهش یابد.
پوریان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین پایه های تولید در فصل بهار اتفاق می افتد، بیان کرد: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، تولید در فصل بهار بر افزایش جمعیت دامن می زند که امیدواریم با رفع بحران کرونا در حوزه بازرگانی بتوانیم بازار ایجاد کنیم.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه خرید تضمینی راهکار کاهش انباشت در واحدهای دامداری نیست، گفت: با پایان یافتن بحران کرونا و صدور مجوز صادرات دیگر شاهد انباشت دام در واحدها نخواهیم بود.
وی در پایان قیمت هر کیلو دام سبک درب دامداری را ۳۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۶ هزار تومان اعلام کرد.
 
نظرات شما
  •  

    مهدی گفت : ۹۹/۰۱/۲۴

    مطمئنید که بحران کرونا تمام خواهد شد؟ می ترسم شرایطی پیش بیاد که همه این حرف و حدیث ها در سایه کرونا رنگ ببازه. یه انشالله بگید بد نیست

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com