رشد 6 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه

رشد 6 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش شش درصدی جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان در نیمه نخست امسال خبر داد.
نادر پرور، اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان در نیمه نخست امسال بیش از 16 میلیون و 145 هزار قطعه بوده که نسبت به نیمه نخست سال قبل رشد شش درصدی را نشان می دهد.
پرور با بیان اینکه میزان تولید مرغ گوشتی استان هم در نیمه اول امسال در مقایسه با سال گذشته رشد داشته، گفت: در شش ماهه اول امسال حدود 32 هزار تن مرغ در استان تولید شده که این میزان در سال گذشته حدود 30 هزار تن بوده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه در پاسخ به اینکه چرا با وجود افزایش تولید با کاهش عرضه مرغ در برخی از مقاطع زمانی مواجه بودیم، گفت: واقعیت این است که افزایش قیمت سایر فرآورده های پروتئینی مثل گوشت قرمز، گوشت ماهی و حتی قارچ قدرت خرید مردم را کاهش داده  و میزان تقاضا برای خرید گوشت مرغ را بالا برده است.
وی با اشاره به افزایش نسبی سرانه مصرف مرغ در استان و حتی کشور، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت سایر مواد پروتیینی، هم اکنون ارزان قیمت‌ترین و دسترس‌ترین فرآورده پروتئینی موجود گوشت مرغ  است.

پرور سپس با اشاره به اهتمام سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گوشت مرغ در استان در نیمه دوم سال برای رفع کمبودهای احتمالی، گفت: تلاش می کنیم تا با در دسترس قرار دادن نهاده های مورد نیاز مرغداران، تولیدات استان را متناسب با نیاز مردم بالا ببریم.
وی یادآور شد: در نیمه دوم سال به واسطه پایین بودن دمای هوا تلفات واحدهای مرغداری کمتر است و اگر شیوع بیماری های طیور افت تولیدات را منجر نشود، احتمالا میزان تولیدات استان بیشتر از نیمه نخست سال خواهد بود.

پرور اشاره‌ای هم به ظرفیت جوجه ریزی واحدهای پرورش مرغ استان داشت و گفت:  در استان کرمانشاه 576 واحد پرورش مرغ گوشتی فعال است که ظرفیت جوجه ریزی سالانه 32 میلیون قطعه جوجه در سال را دارند که تقریبا تمام نیاز استان را پوشش می دهد.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه کمبود تولید مرغ نداریم، افزود: اگرچه در برخی از مقاطع سال نیاز به وارد کردن گوشت مرغ برای تامین نیاز استان وجود دارد، اما در مجموع سالانه تقریبا به اندازه نیاز استان تولید مرغ داریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com