رشد ۲۰۰ درصدی ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی

رشد ۲۰۰ درصدی ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ذخیره سازی نهاده های دامی در قزوین برای توزیع بین واحدهای دامی کوچک و متوسط امسال به ۶۰ هزار تن افزایش یافته که نشانگر رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل است.

سعید ابیت روز شنبه به مناسبت هفته دولت با تشریح عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته افزود: با توجه به اینکه از جمله وظایف شرکت پشتیبانی امور دام شامل تامین ،نگهداری و توزیع نهاده های دامی و کمک به تنظیم بازار محصولات پروتئینی از طریق خرید مازاد تولیدات واحدهای دامپروری (مرغ و گوشت قرمز) و یا توزیع محصولات مذکور در مواقع کمبود در بازار می باشد طی یک سال گذشته گام های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به نیاز واحدهای دامداری استان به نهاده های دامی اداره کل پشتیبانی استان مبادرت به افزایش حجم ذخیره سازی نهاده های دامی از ۲۸ هزار تن به ۶۰ هزار تن نموده است و در این خصوص طی پنج ماه نخست سال ۸۴ هزار تن انواع نهاده در واحد های تولیدی قزوین به توزیع رسید که در این حوزه نیز نسبت به سال قبل شاهد رشد ۲۰۰ درصدی بوده ایم.

افزایش ۴۵۰ درصدی ظرفیت سردخانه ای اداره پشتیبانی دام قزوین

ابیت افزود: در خصوص ذخیره سازی محصولات پروتئینی در سال جاری با افزایش ظرفیت سردخانه ای از هزار تن به ۴۵۰۰ تن ( افزایش ۴۵۰ درصدی )استان شرایط بسیار مناسبی برای ایجاد ذخایر استراتژیک مرغ و گوشت توسط اداره کل پشتیبانی امور دام ایجاد گردید و در حال حاضر استان دارای ذخایر بسیار مناسبی در این خصوص می باشد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین اظهار داشت: افزایش ظرفیت سردخانه ای این اداره کل می تواند به شکل غیرمستقیم در حوزه کنترل بازار محصولاتی چون مرغ و گوشت موثر باشد و در این راستا نیز گام های بزرگی در یک سال گذشته برداشته شده است.

رشد ۴۰۰ درصدی خرید و ذخیره سازی مرغ در قزوین
ابیت ادامه داد: با توجه به مازاد مرغ در مواقعی از ماه های گذشته در بازار و به منظور جلوگیری از زیان مرغداران اداره کل پشتیبانی امور دام استان مبادرت به خرید و دخیره سازی مرغ مازاد نموده است که در این رابطه مقدار  ۶۶۰ تن مرغ مازاد واحد های مرغداری استان خریداری که با رشد ۴۰۰درصد نسبت به کل سال گذشته اقدام مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

ابیت ادامه داد با توجه به انباشت گوساله های پرواری در استان قزوین، اداره کل پشتیبانی  نسبت به خرید تعداد ۶ هزار و ۳۵۲ راس دام سبک و سنگین از آذر ماه سال گذشته تاکنون اقدام نموده است.

این مسوول گفت: در این رابطه تاکنون ۱۴۵میلیارد تومان و چهار هزار تن جو به واحد های دامداری پرداخت شده است  که این مساله علاوه بر جلوگیری از ضرر و زیان دامداران موجب تامین سرمایه در گردش مناسبی برای ادامه فعالیت واحد های مذکور شده و همچنین کلیه گوشت های استحصالی به عنوان ذخایر در سردخانه های تحت پوشش اداره کل پشتیبانی در سطح کشور ذخیره سازی شده است.

ابیت خاطرنشان کرد با توجه به ادامه دار بودن طرح ها و فعالیت های اداره کل پشتیبانی، ان مجموعه با تمام توان در کنار تولیدکنندگان خواهد بود و نهضت خدمت رسانی به تولیدکنندگان خدوم دام و طیور استان ادامه خواهد داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com