دو میلیون تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایر توزیع شد

دو میلیون تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایر توزیع شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دو میلیون تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایر طی سه ماه گذشته، توزیع شد، گفت: مدل کشاورزی تجاری باید گسترش یابد.

حسین دماوندی‌نژاد صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: تمام تلاش ما بر این است که تولیدکننده بخش کشاورزی مقاوم در عرصه باقی بماند تا در سفره‌های ایرانی شاهد محصولات و دست رنج کشاورزان و دامداران ایران زمین باشیم.

معاون امور تولیدات دام وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اگر به دنبال رونق در بخش کشاورزی هستیم باید از معدل معیشتی در این بخش به سمت مدل کشاورزی تجاری و بازرگانی برویم.

دماوندی نژاد با اشاره به اینکه در مدل معیشتی خشکسالی‌ها و تغییر اقلیم‌ها مصائب زیادی را پیش روی ما قرار می‌دهد، ادامه داد: اما در مدل تجاری این آسیب‌ها کاهش می‌یابد و از این جهت ریل گذاری ما باید به سمت کشاورزی تجاری باشد.

وی گفت: با این ریل گذاری باید به نقطه‌ای برسیم که محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به عنوان طلاهای ناب شناخته شده جهانی به درآمدزایی بیشتری برسد.

معاون امور تولیدات دام وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در بیش از سه ماه فعالیت وزیر جهاد کشاورزی (از نیمه مهرماه تا اوایل دی) حدود دو میلیون تن نهاده تنها بین دامداران روستایی و عشایری توزیع کردیم که بسیار ارزشمند است.

دماوندی نژاد یادآور شد: همچنین مجوز صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۵۰ هزار رأس گوساله پرواری را صادر کردیم.

گفتنی است در این مراسم از زحمات غلامرضا قوسی تقدیر و مهدی جعفری به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی معرفی شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com