دولت نهاده‌های دامی را ۳۰ درصد گران کرده است

دولت نهاده‌های دامی را ۳۰ درصد گران کرده است
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: دولت به صورت چراغ خاموش قیمت نهاده‌های دامی را ۳۰ درصد افزایش داده است.
ناصر نبی‌پور در تشریح علت افزایش نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ در روند معاملات بازار، اظهار کرد: اجرای قیمت ۱۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار که پیش‌تر از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شده بود مشروط به تأمین کامل نهاده مورد نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور بود.
وی افزود: متأسفانه نهاده دامی مورد نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور تأمین نشده و در صورت تأمین خوراک دام مورد نیاز نیز قیمت هر کیلوگرم از نهاده‌های مختلف مورد استفاده در روند پرورش طیور بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت را در ماه اخیر تجربه کرده است.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تصریح کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم سویای مورد نیاز برای تأمین خوراک دام و طیور دو هزار و ۷۰۰ تومان است اما از سوی دولت این قیمت به سه هزار و ۲۲۰ تومان تغییر پیدا کرده است.
نبی‌پور اضافه کرد: نمی‌توان از یک طرف معادله که مدام در تأثیر تغییرات یک طرف دیگر است انتظار ثبات داشت و متأسفانه دولت هنوز درک صحیحی از این ماجرا ندارد.

وی ادامه داد: پیش از این مقرر شده بود هرماه جلسه‌ای برای تعیین قیمت تخم مرغ در بازار تشکیل شود تا در صورت افزایش قیمت نهاده‌های تولید این محصول، تجدید نظری در نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ انجام شود اما متأسفانه دولت به صورت چراغ خاموش قیمت نهاده‌های دامی را ۳۰ درصد افزایش داده و جلسه‌ای هم در این ارتباط تشکیل نشده است.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران خاطرنشان کرد: در صورت تأمین کامل نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور به نهاده‌های دامی نیز قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ، ۱۶ هزار تومان تمام می‌شود زیرا قیمت مصوب قبلی (۱۲ هزار تومان) نیز بر مبنای نرخ قبلی نهاده‌های دامی تعیین شده بود.
نبی‌پور افزود: نمی‌توان از مرغداری که افزایش ۳۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را تجربه کرده انتظار داشت قیمت تخم مرغ را افزایش ندهد.
وی یادآور شد: کرایه حمل نهاده‌های دامی نیز ۳۵ درصد افزایش یافته و بستر باج‌گیری از مرغدار در بنادری که بار نهاده‌های دامی تخلیه می‌شود، فراهم شده زیرا رانندگان به صورت مشروط حمل بار مرغدار را می‌پذیرند و در غیر این صورت مرغدار قادر به تأمین نیاز خود به خوراک دام نخواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com