دلایل گرانی شیر از زبان یک نماینده مجلس

دلایل گرانی شیر از زبان یک نماینده مجلس
علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره افزایش بی رویه قیمت شیر پاستوریزه و انواع محصولات لبنی، گفت: دولت سیاست‌های جامعی در قبال کنترل قیمت‌ها، به‌خصوص در حوزه کالاهای اساسی ندارد که همین امر سبب شده نارضایتی‌ها را ایجاد کند.
وی با تأکید بر اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر بازار محصولات لبنی داشته باشد، اظهار داشت: وضعیت قیمت‌گذاری در انواع شیر پاستوریزه طی ماه‌های اخیر موجب شده تا برخی خانوارها این کالا را از سبد مصرفی‌شان حذف کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به یکی از دلایل نابه‌سامانی موجود در بازار شیر پاستوریزه و محصولات لبنی اشاره و تصریح کرد: نوسانات در بازار ارز در افزایش قیمت محصولات لبنی و به‌خصوص شیر پاستوریزه تأثیرگذار بوده، اما در این میان برخی تولیدکنندگان و یا حتی دلالان از وضع موجود سوء‌استفاده کرده و قیمت‌ها را خودسرانه افزایش داده‌اند.
ابراهیمی اضافه کرد: در جلسه‌ای که به طی هفته‌های گذشته  با برخی تولیدکنندگان محصولات لبنی داشتیم، مشخص شد که شرایط تحریم و افزایش  بی‌رویه نرخ ارز بر قیمت و نیز چگونگی واردات مواد اولیه تأثیر داشته که در نهایت به افزایش قمیت در انواع محصولات لبنی منجر شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون کشاورزی با تولیدکنندگان، دولتی‌ها و نیز واردکنندگان مواد اولیه محصولات لبنی در هفته‌های آتی نیز ادامه می‌یابد، باید دلایل نابه‌سامانی در بازار محصولات لبنی مشخص شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com