دامپزشکی باید جزو مشاغل سخت محسوب شود

دامپزشکی باید جزو مشاغل سخت محسوب شود
مدیر کل دامپزشکی استان یزد خدمات کارشناسان و ناظران دامپزشکی را نمونه بارز ایثار خواند و گفت: باید برای احقاق حق این خدمتگذران به جامعه، به عنوان مشاغل سخت در کشور محسوب شود.
علی اکبر حدادزاده در این رابطه تصریح کرد: رونق تولید نیازمند حفاظت از سرمایه‌های صنعت دام و طیور و تأمین فراورده‌های خام دامی سالم برای شهروندان به عنوان محور اصلی گردش چرخ‌های اقتصاد جامعه و رسیدن به رونق تولید و اقتصاد پویاست که این مهم با تلاش بی‌وقفه دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی با نظارت بر دامداری‌ها، مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی، سردخانه‌ها و مراکز عرضه میسر می‌شود.
وی با تأکید بر سختی کار حرفه دامپزشکی و حساسیت‌های موجود در این حوزه، گفت: خدمات شایسته‌ای که کارشناسان و ناظران دامپزشکی در طول خدمت خود انجام می‌دهند، تنها با روحیه از خودگذشتگی و وظیفه شناسی همکاران قابل توجیه است لذا برای احقاق حق خدمتگذران به جامعه لازم است حرفه دامپزشکی به عنوان مشاغل سخت در کشور محسوب شود.
مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه دامپزشکی را یک دستگاه حاکمیتی مهم عنوان کرد که موفیقت آن تنها وابسته به تلاش کارشناسان و ناظران خدوم آن است و هرگونه بی‌توجهی به آن، کشور را در بحث‌های امنیت غذایی و حوزه سلامت متضرر خواهد کرد.
وی مهار بیماری‌های مشترک و حفظ سلامت عمومی جامعه را مرهون تلاش کارشناسان و ناظران دامپزشکی عنوان کرد و ماحصل آن را موفقیت‌ استان یزد در افزایش ظرفیت تولید فراورده‌های خام دامی، توسعه و بهسازی کشتارگاه‌های صنعتی طیور، توسعه و تجهیز کشتارگاه‌های دام استان به خطوط کشتار و سیستم پیش سردگذاری، مهار آنفلوانزا، حفظ سلامت مردم در مقابل بیماری خطرناک تب کریمه کنگو و همچنین موفقیت در حوزه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دام به ویژه بیماری تب برفکی، برشمرد.
حدادزاده همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان و ناظران دامپزشکی تلاشگران ناشناخته حوزه بهداشت و سلامت جامعه هستند که بی هیچ ادعایی خدمات شایسته‌ای را به شهروندان خود ارائه می‌دهند و با اهداء سلامت به جامعه، خود به انواع و اقسام بیماری‌ها و صدمات فیزیکی دچار می‌شوند و این نمونه بارز ایثار است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com