دامداران خسارت‌دیده سبزواری کمک بلاعوض دولتی گرفتند

دامداران خسارت‌دیده سبزواری کمک بلاعوض دولتی گرفتند
دامداران خسارت‌دیده از حادثه طبیعی جریان سیل و بارش تگرگ بهار گذشته امسال در شهرستان سبزوار هفت میلیارد ریال بابت جبران زیانهای وارده به عنوان "کمک بلاعوض" از سوی دولت دریافت کردند.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پرداخت "کمکهای بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره" به دامداران زیان‌دیده مصوبه هیات وزیران دولت تدبیر و امید است.
منصور برغمدی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران دولت تدبیر و امید ۱۷۱ دامدار حادثه‌دیده و متحمل خسارتهای سیل و تگرگ در شهرستان سبزوار مشمول دریافت کمکهای بلاعوض دولتی برای جبران تلفات دامی و تخریب واحدهای دامپروری شناخته شده و بر همین مبنا هفت میلیارد ریال به این تعداد دامدار سبزواری پرداخت شد.
وی ادامه داد: علاوه بر ارائه این میزان "کمک بلاعوض" که همه آن پرداخت شده، ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره دیگر نیز به منظور جبران خسارتها در اختیار ۱۷۹ دامدار سبزواری قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در جریان بارشهای شدید بهار گذشته و حادثه سیل ناشی از آن در مجموع همه بخشها ۲۵ میلیارد ریال خسارت به بخش دامداری این شهرستان وارد شده بود.
۳۸۵ هزار رأس دام سبک، ۱۱ هزار رأس دام سنگین و سه هزار نفر شتر در حوزه دامداری سبزوار وجود دارند.
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند. شهرستان سبزوار مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است.
همچنین ۲۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی در بخشهای زراعت، باغبانی و دامداری سبزوار فعالیت دارند. این شهرستان ۵۶ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی دارد که حدود ۳۷ هزار آن زراعی و ۱۹ هزار هکتار باغ است. سبزوار با حدود هفت هزار هکتار سطح زیر کشت وش پنبه نیز رتبه نخست را از این نظر در خراسان رضوی دارد. ۳۲۳ واحد مرغداری نیز با ظرفیت سالانه سه میلیون و ۵۳۰ هزار قطعه جوجه در این شهرستان فعالیت دارند. سبزوار همچنین دارای ۱۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۶۱ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ و یک واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com