دامداران دغدغه کمبود دارو نداشته باشند

دامداران دغدغه کمبود دارو نداشته باشند
رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دامداران استان هیچگونه دغدغه ای برای تهیه داروی مورد نیاز دام نداشته باشند زیرا داروهای پر مصرف به اندازه کافی در داروخانه ها وجود دارد
فاطمه صباغ زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به نوسانات بازار ارز تا حدودی در تهیه داروهای خارجی با مشکل مواجه شدیم اما با توجه به وجود داروی مشابه داخلی با مکانیسم اثر خوب دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 22 داروخانه دامپزشکی در خراسان جنوبی فعالیت می کنند که برای خدمت رسانی هرچه بهتر حضور مسئول فنی در این داروخانه ها الزامی شده است.
صباغ زاده اظهار داشت: مسئول فنی در داروخانه توصیه های لازم و تخصصی را به دامداران ارایه خواهد داد و از آنجایی که مصرف برخی داروها مدت منع مصرف گوشت و شیر دارد باید این توضیحات از طریق مسئول فنی به دامدار داده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت خدمات رسانی به موقع و سریع تمام شهرستان های استان به داروخانه دامی مجهز هستند و سه درمانگاه روستایی عشایری را در عشق آباد طبس، قهستان و گزیک و مود سربیشه به همراه داروخانه سیار مستقر کردیم.
صباغ زاده در مورد نحوه تزریق دارو به داروخانه ها، افزود: این ماموریت به 2 شرکت پخش در خراسان جنوبی واگذار شده است و در این موضوع با مشکل مواجه نیستیم.
به گزارش ایرنا، آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های غذایی بیشترین فراوانی مصرف را در خراسان جنوبی دارد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com