خود زنی حلقه ها در صنعت مرغداری

خود زنی حلقه ها در صنعت مرغداری
صنعت مرغداری کشور در حقیقت یک زنجیره ایست که از حلقه های  بهم پیوسته ای بنام تولید جوجه یکروزه ، واردات خوراک ، کارخانه های تولید خوراک ، پرورش دهندگان مرغ ، کشتارگاه های طیور ، بخش توزیع تشکیل شده اند ، ضروریست که همه این حلقه ها حداقل از یک نگاه اقتصادی و منافع صنعتی در اشتراک با هم بصورت یک زنجیره هم آهنگ فعالیت نمایند .
متاسفانه امروزه و در حال حاضر هر کدام از این حلقه ها خود به تنهایی با تشکیل انجمن یا تعاونی مختص به خود مستقلا و بدون نگاه منافع جمعی و صنعتی مشغول به فعالیت می باشند .
این روش و متد تک منفعتی در کشور های موفق جهان منسوخ شده و در صنعت تولیدی و مدیریتی آنها یک زنجیره کامل با ساختار اقتصادی ایجاد شده است .
در شرایط فعلی کشورمان صنعت مرغداری نیازی به دشمن خارج از محدوده خود ندارد ، چون در واقع امر هر یک از  این حلقه ها یا انجمن های مستقل ، بدنبال منافع بیشتر خودشان هستند ، سالیان درازیست که اتحاد و اتفاق واقعی در بین این حلقه های اصلی وجود ندارد و طبیعی است که بعلت تضاد منافع، نمی توانند متحد گردند ، تمام انرژی ، وقت و نیرویشان بجای آنکه بطور کامل و قوی در جهت توجیه درست دولتمردان و دادن راه های اصولی آنان برای تامین نهاده ها با ارز معقول صرف شود، در درگیری های اقتصادی بین حلقه های مستقل هدر می رود .
بیائیم مکانیسم تشکیل زنجیره صنعت مرغداری را با استفاده از حلقه های موجود و با پیدا کردن راه های اجرایی صحیح و منطقی قابل قبول طراحی کنیم .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com