خطر جدی استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در تولید مرغ

خطر جدی استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در تولید مرغ
رئیس اداره دامپزشکی خوزستان گفت: تولید مرغ در کشور با مصرف آنتی بیوتیک بالا صورت می‌گیرد و این دارو‌ها از طریق مصرف این طیور به بدن انسان منتقل می‌شود و مشکلاتی را برای سلامت انسان به وجود می‌آورد.
مصطفی کنارکوهی در جلسه کارگروه سلامت که در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: تولید مرغ در سطح کشور و استان با مصرف آنتی بیوتیک بالا صورت می‌گیرد و این دارو‌ها از طریق مصرف این طیور به بدن انسان منتقل می‌شود و مشکلاتی را برای سلامت انسان از جمله بیماری‌های خونی، سرطان و مقاومت در برابر آنتی بیوتیک به وجود می‌آورد.
وی ادامه داد: به دنبال این مسائل و مشکلاتی که مصرف این مرغ‌ها به وجود می‌آورد از هشت ماه قبل تصمیم گرفته شد که مرغ بدون آنتی بیوتیک با نام مرغ سبز در کشور تولید شود.
رئیس اداره دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه مرغ سبز عاری از هرگونه آنتی بیوتیک است تصریح کرد: معمولا مرغدار‌ها برای پیشگیری از ابتلای مرغ‌های خود به بیماری، داروی کوکسی دیوز که نوعی آنتی بیوتیک است، به مرغ‌ها می‌دهند اما مرغ‌های سبز هیچ نوع آنتی بیوتیکی دریافت نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تولید مرغ سبز در خوزستان از چهار ماه قبل آغاز شده است بیان کرد: تولید این مرغ ابتدا به چهار مرغداری سپرده شد که یکی از ان‌ها به دلیل اینکه از آنتی بیوتیک استفاده کرد از چرخه تولید خارج شد.
کنارکوهی با بیان اینکه قیمت مرغ سبز 800 تومان گران‌تر از مرغ معمولی است اضافه کرد: سعی بر این بود که برای تولید مرغ سبز بیشتر مرغداری‌هایی انتخاب شوند که شرایط علمی چندانی ندارند و حداقل استانداردهای زیست محیطی را داشتند و هدف این بود که مرغداری عادی دیگر نیز به این کار ترغیب شوند.
وی به تلاش برای فرهنگ سازی استفاده از مرغ سبز تاکید کرد و گفت: از طریق شورای سلامت می‌توانیم این فرهنگ سازی را انجام دهیم و بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و رستوران‌ها را به استفاده از ان ترغیب کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com