خشکسالی عامل کمبود نهاده‌های دامی است

خشکسالی عامل کمبود نهاده‌های دامی است
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ایلام گفت: متاسفانه به دلیل خشک سالی‌های اخیر بسیاری از کشت جو و گندم دیم استان امسال به مرحله برداشت نرسید و همین امر سبب کاهش نهاده‌های دامی شد.

علی شکری معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ایلام اظهار داشت: نهاده‌های دامی در ماه‌های گذشته متناسب با نهاد خاصی که وزارتخانه در اختیار جهادکشاورزی استان ایلام گذاشته، بین دامداران در اقصی نقاط استان توزیع گردیده است.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود نهاده‌های دامی تنها مختص استان ایلام نیست، افزود: متاسفانه به دلیل خشک سالی‌های اخیر بسیاری از کشت جو و گندم دیم استان امسال به مرحله برداشت نرسید که به دنبال آن با کمبود نهاده‌های دامی از جمله جو مواجه بودیم و همین امر مانع از تولید کنسانتره در ماه‌های اخیر و توزیع بین دامداران گردیده است.

شکری با اشاره به اینکه به غیر از جو تمام ترکیبات و مواد اولیه کنسانتره در دسترس است،تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده و بنا به دستور وزارتخانه، شرکت پشتیبانی دام یعنی شرکت آریو تجارت موظف به پرداخت جو مورد نیاز می‌باشد، که در صورت حل این مشکل کنسانتره مورد نیاز دامداران تولید و توزیع میگردد. 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی در پایان گفت: در راستای تداوم تولید و پرورش دام سبک و سنگین استان، تامین نهاده های دامی موردنیاز یکی از ضروری‌ترین مباحث بخش دامپروری بوده و سازمان جهاد کشاورزی استان بصورت جدی و مستمر پیگیر این موضوع می‌باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com