خرید تضمینی تخم‌مرغ

خرید تضمینی تخم‌مرغ
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی تخم‌مرغ برای حمایت از مرغداران این استان در شرایط کنونی ضروری است.

سیدحسین موسوی‌نژاد افزود: آخرین نرخ مصوب تخم‌مرغ در آبان‌ماه سال گذشته اعلام شد، در حالیکه از آن زمان تاکنون هزینه‌های تولید تخم مرغ افزایش زیادی داشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضا در پی گرمای هوا و ایام ماه رمضان، لازم است دولت از تولیدکنندگان در این بخش با خرید تضمینی تخم‌مرغ حمایت کند.

وی با بیان‌اینکه تنها دو قلم ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز  از سوی دولت با ارز دولتی تامین می‌شود، ادامه داد: این میزان ۵۰ درصد از هزینه‌ها و نیازهای مرغداران مرغ تخمگذار را تامین می‌کند و دیگر نیازها یا با ارز آزاد و یا بر اساس نرخ تورم روز پرداخت می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهار کرد: امسال به تبع افزایش هزینه‌ها از جمله نرخ حقوق و دستمزد،  قیمت تمام شده تولید تخم مرغ بیش از ۲۲ هزار تومان در هرکیلوگرم است که در صورت برداشته‌شدن ارز دولتی نیز این تفاوت بسیار بالا خواهد رفت.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: به روزرسانی نرخ مصوب تخم‌مرغ با توجه به گرانی هزینه‌ها در سالجاری یکی از مطالبات جدی تولیدکنندگان در استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی تولیدکنندگان تخم مرغ در استان نهایت همکاری را در جهت تامین نیاز مردم داشته‌اند و انتظار داریم در شرایط کنونی که شاهد کاهش مصرف هستیم ، دولت و شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه خود را انجام دهند و با خرید تخم مرغ مازاد بر نیاز از تولیدکنندگان حمایت لازم را داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۲ هزار ریال  کمتر از قیمت مصوب به فروش می‌رود که خسارت فراوانی را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این لازم است مجوز صادرات تخم‌مرغ به کشورهای دیگر را هم مسوولان مورد توجه قرار دهند.

روزانه ۴۰۰ تن تخم‌مرغ  در خراسان رضوی تولید می‌شود که مازاد بر نیاز استان است و نیمی از آن به سایر استانهای کشور ارسال می‌شود.

هم اکنون ۲۶۰ واحد مرغ‌تخم‌گذار با ظرفیت ۱۱ میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com