خرید، ذبح و عرضه دام زنده و گوشت‌های خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی، ممنوع

خرید، ذبح و عرضه دام زنده و گوشت‌های خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی، ممنوع
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید براینکه ذبح دام باید صرفا در کشتارگاه ها تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام شود، گفت: مردم از خرید دام زنده و یا گوشت هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می شوند، خودداری کنند.
 محمدمهدی گویا، در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان، درخصوص توصیه های بهداشتی، اظهار کرد: به مناسبت برگزاری مراسم عید قربان، از خرید دام زنده و یا گوشت هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می شوند، خودداری شود.

ذبح دام در منازل ممنوع
وی با تاکید بر اینکه دام زنده باید از میادین عرضه مجاز تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری شود، تصریح کرد: ذبح دام باید صرفا در کشتارگاه ها تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام شود و به هیچ عنوان مردم دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند.

استفاده از وسایل محافظت کننده برای ذبح دام فراموش نشود

دکتر گویا ادامه داد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابه‌ ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

نگهداری گوشت دام ذبح شده به مدت حداقل۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی گراد، قبل از مصرف
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم باید دقت کنند که به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند. گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود. جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتی گراد، مصرف شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، گویا همچنین از تمامی معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخواست کرد که با هماهنگی ادارات دامپزشکی استان ها، در جهت رعایت توصیه های بهداشتی و به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان، اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com