خروج مرغ از استان گیلان محدود و مشروط به اخذ مجوز شده است

خروج مرغ از استان گیلان محدود و مشروط به اخذ مجوز شده است
یک پرورش دهنده مرغ گوشتی در استان گیلان با اشاره به اینکه دریافت مجوز روزانه برای صدور مرغ به استان های دیگر فرآیندی زمان بر بوده که می تواند باعث افزایش سن مرغ، کاهش کیفیت مرغ، بازارپسند نبودن آن و افزایش مصرف نهاده شود، گفت: اینکه بایستی بر نحوه توزیع مرغ خارج از استان نظارت صورت گیرد، درخواست تولیدکنندگان نیز هست اما باید سازوکار منسجم تری برای آن در نظر گرفته شود.

محمد حسین حکمی با بیان اینکه هفته گذشته استانداری گیلان خروج مرغ از استان را به منظور کنترل بر توزیع ممنوع کرد، گفت: استان گیلان صادرکننده مرغ به سایر استان ها است و عدم خروج مرغ از استان در کنار تولید انبوه آن به منزله نابودی تولیدکنندگان است.
وی ادامه داد: دوشنبه هفته گذشته مرغداران در اعتراض به این تصمیم در مقابل استانداری جمع شدند و در نهایت خروج مرغ از استان مشروط به دریافت مجوزهای لازم از سازمانهای جهاد کشاورزی و صمت استان گیلان شد؛ به طوری که مرغداران بایستی روزانه به سازمان های مذکور مراجعه کرده و پس از توافق با کشتارگاه ها در مقصد و ارائه اطلاعات کشتارگاه، ماشین حمل و کدرهگیری به سازمانهای صمت و کشاورزی و در نهایت دریافت تاییدیه، مرغ را به استان های دیگر بفرستند.

این فعال حوزه طیور با اشاره به اینکه دریافت مجوز روزانه فرآیندی زمان بر است که می تواند باعث افزایش سن مرغ، کاهش کیفیت مرغ، بازارپسند نبودن آن و افزایش مصرف نهاده شود، گفت: اینکه بایستی بر توزیع مرغ نظارت صورت بگیرد درخواست تولیدکنندگان نیز هست اما راهی که استانداری در پیش گرفته به نظر می رسد نتیجه مناسبی نداشته باشد و فقط منجر به ضرر و زیان تولیدکننده ها  شود؛ بنابراین لازم است تدابیر دیگری برای آن اتخاذ شود.
وی ابراز کرد: مرغدارانی را می شناسیم که به دلیل همین طولانی بودن فرآینده دریافت مجوز وزن مرغ هایشان به بیش از ۳.۵ کیلو رسیده است و چون هنوز نتوانسته اند مرغ هایشان را بفروشند امکان جوجه ریزی برای دوره جدید را هم ندارند. از طرفی با بالا رفتن سن مرغ ها و گرما تلفات نیز در این واحدهای تولیدی بیشتر شده است.
حکمی در پایان گفت: مسئولان در این مدت تلاش کردند که مواد اولیه و نهاده های دامی مورد نیاز مرغداران با قیمت ها مناسب به دستشان برسد و از این جهت قدردان آنها هستیم اما انتظار داریم که سیستمی طراحی شود تا نظارت برای توزیع مرغ منسجم تر صورت گیرد و مصرف کننده و تولیدکننده متضرر نهایی نباشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com