خراسان جنوبی در جذب تسهیلات دامدار کارت رتبه سوم کشور را دارد

خراسان جنوبی در جذب تسهیلات دامدار کارت رتبه سوم کشور را دارد
رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در معرفی متقاضیان دامدار کارت به بانک و مقام سوم جذب تسهیلات این طرح را به خود اختصاص داده است.

عباس اکبری شریف روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه مخزن تعادل‌بخشی ذخیره آب قنوات بلده فردوس در گفت و گو افزود: برنامه دولت برای اصلاح نظام پرداخت و کارآمدسازی یارانه‌ها که در سال جاری شروع شده، نیازمند حمایت جدی بوده که یکی از این مباحث اجرای طرح دامدار کارت است.
وی گفت: باید طرح دامدار کارت توسط مدیریت جهاد کشاورزی به خوبی بین دامداران ترویج داده شود تا بتوان با این کار نیاز دامدار را در تامین نقدینگی جبران کرد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: اجرای موفق این طرح، حرکت اولیه دامدار از سکوی اختلاف قیمت نهاده‌ها به سمت تولید و استمرار تولید خواهد بود.
وی ادامه داد: تجمیع قنوات فردوس در منطقه بلده به منظور مدیریت آب و توزیع مناسب آن در فصول مختلف در بخش‌های کشاورزی منشاء برکاتی برای ایجاد زیرساخت مستمر و دائم است.

اکبری گفت: آنچه در برخی پروژه‌ها اتفاق افتاده، متاسفانه نبود زیرساخت‌های مناسب است اما در شهرستان فردوس با همکاری مسوولان استانی و شهرستانی، این ظرفیت و زیرساخت با اجرای این پروژه به‌خصوص در زمینه تامین علوفه، فراهم شده است.
وی افزود: شهرستان فردوس در بخش دام و دامپروری از ظرفیت خوبی برخوردار است و تجمیع دامداری‌ها در مجتمع‌های دامداری نیازمند حمایت جدی در بخش‌های مختلف اعتباری است.

 رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آنچه در مجموعه شهرستان فردوس اتفاق افتاده، مسوولان استانی و شهرستانی توانسته‌اند اعتبارات خوبی را در سفر رئیس جمهور اخذ کنند.
وی بیان کرد: در ادامه نیز باید مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی و وزارتخانه به مدیران شهرستان کمک کنند تا علاوه بر تثبیت و استمرار تولید در منطقه به افق مدنظر حوزه تولید شیر و گوشت قرمز نیز دست پیدا کنیم.

فرماندار فردوس نیز در بازدید رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از مجتمع دام سنگین حسین‌آباد، ضمن بیان مشکلات زیرساختی این مجتمع گفت: از عمده مطالبات دامداران تامین آب برای دام بوده که لازم است در کوتاه‌ترین زمان مورد پیگیری قرار گیرد تا دامداران بتوانند میزان شیر بیشتر و با کیفیت بهتر تحویل بازار فروش و مردم بدهند.

مهدی روشن افزود: مشکل برق‌رسانی و تامین نهاده‌ و علوفه دام از دیگر مطالبات دامداران بوده که نیاز است با حضور مدیران رده بالای جهاد کشاورزی در شهرستان، این مطالبه بحق دامداران نیز مرتفع شود.

در حاشیه این بازدید تامین اعتبار مطالعات مجتمع آبرسانی عشایر نیز انجام و دستورات لازم توسط معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران داده شد.

در پی سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی، جمعی از مدیران وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی نیز وی را همراهی می‌کنند.

در این بازدید ضمن بررسی میدانی پروژه و راهکارهای اجرای آن، عملیات اجرایی پروژه احداث مخزن تعادل‌بخشی ذخیره آب قنوات بلده با حضور نماینده وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار فردوس، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و جمعی از مدیران آغاز شد.

همزمان با سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان، نمایندگان وزارتخانه‌ها در شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان حضور پیدا کردند و جلسه جمع‌بندی نیز در فرمانداری طبس برگزار می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com