وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد؛
حمایت از دامداران با دستور رئیس جمهور افزایش می یابد

حمایت از دامداران با دستور رئیس جمهور افزایش می یابد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در آینده نزدیک با مصوبه دولت و حمایت‌های رئیس جمهور، پشتیبانی از دامداران افزایش می‌یابد.

سید جواد ساداتی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جمع تشکل‌های کشاورزی استان قم اظهار داشت: مشکلاتی که امروز کشاورزان و دامداران مطرح می‌کنند به حق است که تلاش می‌شود با همکاری دولت و کشاورزان این دغدغه‌ها برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم بیان داشت: در تولید جو رشد ۲۵ درصدی این محصول را داشتیم و بیشتر محصولات کشاورزی نیز روند افزایشی دارند.

وی گفت: قیمت گندم رشد ۱۳۸ درصدی داشته در دوره فعالیت دولت سیزدهم بالغ بر ۸۳ هزار میلیارد تومان به کشاورزان گندم کار پرداخت شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه قیمت کود کشاورزی تنها ۱۵ درصد افزایش داشته است افزود: این در حالی است که قیمت کود در جهان سه برابر افزایش داشته و ما ۳۰ درصد قیمت را از کشاورزان در یافت می‌کنیم و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای این امر یارانه پرداخت می‌شود.

وی عنوان داشت: در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها فعالان در حوزه دام و طیور با مشکلاتی مواجه شدند که برای رفع مشکلات این شرایط سخت جلسات مختلفی برگزار می‌شود و رئیس جمهور نیز در این راستا دستور دادند که بسته حمایتی در نظر گرفته شود.

بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به منظور حمایت از بخش دامپروری

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به منظور حمایت از حوزه دام در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامداران برای دریافت تسهیلات بیان داشت: بانک نباید مانعی برای پرداخت تسهیلات به این حوزه داشته باشد و تأمین اعتبار تسهیلات برای این حوزه باید صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی نیز بیان داشت: در این زمینه تأمین مالی انجام پذیرفته است و در صورت امکان تهاتر نیز انجام می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نظارت بر بازار محصولات کشاورزی نیز افزود: ابتدای فعالیت دولت سیزدهم نظارت در این بخش به جهاد کشاورزی سپرده شده است که تلاش‌ها در راستای تأمین نظر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ادامه دارد و مدیریت لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آب بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه به دنبال مدیریت حجمی هستیم که در صورت مشخص بودن میزان سهمیه، کشاورزان برای استفاده برنامه ریزی خواهند کرد و میزان مصرف آب را مدیریت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در آینده نزدیک با مصوبه دولت و حمایت‌هایی که رئیس جمهور در این زمینه داشتند حمایت‌ها از دامداران افزایش می‌یابد و خرید گوشت و مرغ به صورت تضمینی صورت می‌پذیرد.
 
نظرات شما
  •  

    جعفر نژادوردی گفت : ۰۱/۰۸/۲۸

    سلام و عرض و ادب و خدا قوت به شما مسولین محترم تولید مواد غدایی و تولید کننده با وفا سود بانکی را کاهش دهید هزینه تولید واکسن دارو شربت و بیمه یارانه ای تامین اجتماعی کارگر تولیدی تولید جایگاهی دارد و آینده کشور به سمت تولید ملی محقق خواهد شد سپاسگذارم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com