حل مشکل تامین نهاده های مرغداران نیاز به حمایت در سطح ملی دارد

حل مشکل تامین نهاده های مرغداران  نیاز به حمایت در سطح ملی دارد
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای حل مشکل تامین نهاده های مرغداران در استان باید دستور ویژه از سوی استانداری داده شود تا در سطح ملی برای این موضوع فکری اساسی شود.

علی رحم کریمی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در خرداد ماه امسال میزان‌جوجه ریزی در استان با پارسال برابر است اما نسبت به ماه قبل کاهش زیادی داشته است،  هر چه به سمت‌ماه محرم پیش می رویم قطعا مصرف گوشت قرمز و مرغ افزایش می یابد و باید برای جبران کسری این محصول در استان فکری شود.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافت شده میزان جوجه ریزی در استان هایی که به خوزستان مرغ عرضه می کردند منفی است، استان اصفهان یکی از استان هایی است که به خوزستان مرغ ارسال می کرد که به تازگی خروج مرغ از این استان ممنوع شده است.

کریمی ادامه داد: با این روند نیاز به تامین مرغ منجمد بیشتر می شود،در حال برنامه ریزی برای تامین مرغ منجمد برای استان هستیم.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یکی از گلایه ها در بین واحدهای تولیدی را بحث قیمت گذاری ذکر کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال در صنعت مرغ کشتارگاه ها درخواست افزایش قیمت دستمزد را دارند و در بخش تولید شکر واحدهای بسته بندی این کالا خواستار افزایش قیمت شکر بسته بندی هستند،طبق آنالیز انجام گرفته قیمت هر کیلوگرم شکر بسته بندی شده ۲۳۰ هزار ریال قیمت گذاری شده است.

در ادامه این نشست مدیر کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: اگر غذای مرغداران تامین نشود شاهد تلفات زیادی در صنعت پرورش مرغ در استان خواهیم بود. 
مصطفی کنارکوهی با اشاره به میزان طبیعی تلفات در مرغداری ها افزود: روند طبیعی تلفات در مرغداری ها بین پنج تا ۹ درصد است اما ابتدای امسال این رقم به ۱۶ درصد رسید که خوشبختانه در حال حاضر دوباره این روند به حالت طبیعی برگشته است.

در خوزستان ۸۰۰ مرغداری فعال است که سالانه به طور متوسط ۶۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می دهند.

میزان مصرف مرغ در استان روزانه ۴۰۰ تن است؛ این در حالی است که مرغداری های استان روزانه ۲۰۰ تن تولید و کشتار مرغ دارند که برای تامین این کسری باید از مرغ منجمد و یا خرید مرغ از استان های دیگر استفاده کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com