حذف مرغ های مادر به دلیل کمبود نهاده

حذف مرغ های مادر به دلیل کمبود نهاده
مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ظهر امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در ستاد تنظیم بازار استان گلستان با اشاره به بررسی نرخ تورم استان گلستان اظهار کرد: از ابتدای شهریور ماه تاکنون روزانه 200 تن کاهش تولید مرغ در استان گلستان را شاهد بودیم که علت آن کمبود نهاده های دامی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: گزارشاتی مبنی بر واردات  30 کشتی نهاده های دامی منتشر شده است و اگر این اتفاق بیفتد در تامین نهاده های دامی مشکلی نخواهیم داشت و کاهشی در میزان تولید مرغ نیز اتفاق نمی افتد.
مهاجر با بیان اینکه در استان گلستان دو میلیون جوجه ریزی در تیرماه و مردادماه انجام شده است، افزود: از اول مهر 97 تاکنون یک میلیون و 130 هزار تن نهاده دامی وارد استان گلستان شده است و از ابتدای سال تاکنون میزان مصرف واحدهای مرغداری 341 هزار تن بود.
وی متذکر شد: با توجه به کمبود نهاده ها در 25 روز آینده با مشکل زیاد و قابل پیش بینی رو به رو خواهیم بود و مرغ در وزن یک کیلو و 900 گرم در بازار عرضه می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: کمبود نهاده های دام باعث کاهش 20 درصدی جوجه ریزی شده است و همچنین حذف مرغ های مادر به دلیل کمبود خوراک دان در استان در حال رخ دادن است.
مهاجر ابراز داشت: استان گلستان تامین کننده نیاز گوشت مرغ 11 استان و استان تهران است و پیشنهاد همکاران ما این است که 250 گرم به ازای هر کیلو گوشت مرغ دان یارانه ای به مرغداران اختصاص پیدا کند تا بتوانیم در بازه زمانی این شرایط را ساماندهی کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com