حذف ارز دولتی دلیل اصلی افزایش قیمت واکسن دام و طیور

حذف ارز دولتی دلیل اصلی افزایش قیمت واکسن دام و طیور
هادی زارع معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد در خصوص افزایش قیمت واکسن دام و طیور گفت: از ابتدای سال جاری ارز دولتی که پیش‌ازاین به واردات دارو و واکسن دام و طیور تعلق می‌گرفت، حذف‌شده و به همین علت این اقلام با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.
وی ادامه داد: حذف ارز برای واردات واکسن و داروهای دامی سیاست‌گذاری کلی بوده که در کشور اتفاق افتاده است و دامداران داروهای موردنیاز خود که از خارج از کشور وارد می‌شده را هم‌اکنون باید باقیمت جدید تهیه کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد عنوان کرد: برخی از واکسن‌ها مانند آبله تولید داخل هستند و همچنان سازمان دامپزشکی بنا به وظیفه ذاتی خود به‌صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می‌دهد اما واکسنی مانند تب برفکی وارداتی بوده که با حذف ارز دولتی با افزایش قیمت مواجه شده است.
زارع بابیان اینکه بنا به نوع دارو و واکسن و وابستگی آن به ارز دولتی قیمت این اقلام افزایش داشته است، افزود: این افزایش قیمت موجب شده که دامداران به‌خوبی نتوانند دارو واکسن موردنیاز دام خود را تأمین کنند و استقبال کمی در این زمینه صورت بگیرد که ممکن است تبعات بیماری در دام و طیور را به دنبال داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com