حجتی حق ندارد قیمت مرغ را ۱۰ هزار تومان اعلام کند

حجتی حق ندارد قیمت مرغ را ۱۰ هزار تومان اعلام کند
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی با اشاره به اعلام قیمت ۱۰هزار تومانی مرغ از سوی وزیر جهاد کشاورزی مدعی شد، آقای حجتی به‌عنوان وزیر نمی تواند و نباید قیمت واقعی مرغ را متفاوت از قیمت اعلام شده کارگروه تنظیم بازار اعلام کند.
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی با اشاره به عوامل قاچاق و کاهش تولید در گرانی مرغ و گوشت، گفت: واسطه های تامین خوراک طیور نیز که از عوامل افزایش قیمت خوراک طیور اند بر افزایش قیمت مرغ تاثیر دارند.
برومند چهارآیین با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ افزایش خوراک طیور و کنجاله ها است مدعی شد: به علت های افزایش قیمت مرغ علاوه بر عوامل گرانی دانه مرغ، واسطه ها و ذخیره شدن مرغ را برای تامین مرغ شب عید نیز باید اضافه کرد.
مدیر عامل اتحادیه مرغ گوشتی گفت: نهاده ها و خوراک طیور باید بطور مرتب و مستمر تامین شود تا تولیدکننده احساس خطر نکند و یا دچار تردید در ادامه تولید نشود.
او با تاکید بر اینکه نباید نقش واسطه ها در افزایش خوراک دام و طیور را نادیده گرفت ادعا کرد: محال است ذرت، سویا و ریز مغذی ها بعنوان خوراک مرغ با همان قیمت های اعلام شده به دست تولید کننده برسد.
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی به اختلاف قیمت گوشت مرغ اعلام شده از سوی سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: سود 10درصد تولید کننده برای استمرار تولید و حضور تولید کننده در صحنه کاملاً قانونی است.
چهارآیین در مورد قیمت 10 هزار تومان اعلام شده مرغ توسط وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی بعنوان وزیر نمی تواند و نباید قیمت واقعی مرغ را متفاوت از قیمت اعلام شده کارگروه تنظیم بازار اعلام کند.
برومند چهارآیین گفت: قیمت کارشناسی شده مرغ زنده 8 هزار و 500 تومان و گوشت مرغ سر سفره مردم 12 هزار و 500 تومان تمام می شود.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی به اختلاف قیمت گوشت و مرغ اشاره کرد و گفت: قیمت اعلام شده از سوی سازمان تنظیم بازار، تولید کننده و مصرف کننده با یکدیگر اختلاف دارد.
محمدعلی اسفنانی با بیان این که قاچاق تاثیر چندانی روی قیمت گوشت گوسفند ندارد، قیمت گوشت گوسفندی را 45 هزار تومان برای مصرف کننده اعلام کرد.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: علت اصلی افزایش قیمت گوشت گوسفندی قاچاق گوسفند و ذبح دام مولد اعلام کرد.
علی‌اصغر ملکی با بیان اینکه دام زنده هر کیلوگرم 32 یا 33 هزار تومان است، قیمت فعلی گوشت گوسفندی شقه و بدون دمبه را 72 هزار تومان اعلام کرد
 
نظرات شما
  •  

    mohammad گفت : ۹۷/۱۰/۱۱

    ذرت کیلویی ۸۰۰ تومن بوده
    سویا کیلویی ۱۴۰۰ بوده
    جوجه میانگین دونه ای ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰تومن بوده
    دارو و واکسن یک سوم قیمت فعلی بوده و در بعضی موارد یک چهارمه قیمت فعلی بوده .کرایه ماشین افزایش داشته.قیمت تجهیزات مرغداری تقریبا ۳ برابر شده.یه هواکش ۱۴۰ سانتی که حدود یک میلیون قیمتش بوده الان شده ۳ میلیون.مکمل کیلویی ۳هزارتومن میخریدیم الان شده کیلویی ۲۰هزارتومن.
    حقوق کارگر بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده
    الان سویا گیر نمیاد ذرت هم نیست .مدلل چند روزه اعلام کرده ذرت سویا نیس و توی این بازار سیاه ذرت خریدم کیلویی ۱۸۰۰ تومن سویا هم ک ۳۰۰۰تومن تقریبا در میاد.چرا یه ذره بفکر ما نیستید .والا بخدا تولید ملی فقط خودرو سازی نیست .ما چکار باید بکنیم؟؟ما سود معقول میخواهیم .تخم مرغ تقریبا کیلویی ۳۰۰۰تومن افت قیمت داشته.اینطوری فقط صدمه به خودتون میزنید.آقایونی که از هیچی خبر ندارید و توی هر جلسه یه قیمت برا خودتون تعریف میکنید.یه دوره مرغداری کنید بعد پشت تلیبون بگید مرغ گرونه.
    مرغداری ک نابود بشه کارگاه های وابسته هم نابود میشن.کارگرها بیکار میشن.امتحانش مجانیه والا پدرماها که از بس استرس توی این شغل بهشون وارد شده همشون عمل قلب باز کردن و انواع و اقسام بیماری های قلبی رو دارن و ما جوانها که احساس میکنیم واقعا از پدرمون پیرتر هستیم.ما دوست داریم کشورمون پیشرفت کنه .همه خوشحال و شاد باشند.قدری تامل کنید بد نیست .یدالله فوق ایدیهم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com