جوجه مرغ ایرانی آرین به سه کشور همسایه صادر می‌شود

جوجه مرغ ایرانی آرین به سه کشور همسایه صادر می‌شود
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: براساس تفاهم های امضا شده جوجه تولید داخلی آرین به کشور های عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شود.
 ناصر فخاری، در نمایشگاه دام و طیور از صادرات جوجه ایرانی مرغ آرین به کشور های همسایه خبر داد.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم های امضا شده جوجه تولید داخلی آرین به کشور های عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شود. صادرات به روسیه در ازای تهاتر است و از ازای صادرات خود مواد اولیه تولید از جمله نهاده های دامی وارد می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: با کشوری های مانند روسیه، سوریه و عراق که موقعیت استراتژیکی دارند در زمینه صادرات و واردات در حال همکاری هستیم .

وی تصریح کرد: بعد از مردمی سازی یارانه ها با وجود اینکه برخی از واحد های مرغداری میزان جوجه ریزی و تولید خود را کاهش دادند برای حفظ تولید و حمایت از مصرف کننده با تمام ظرفیت به تولید ادامه دادیم و حتی جوجه های مازاد واحد های دیگر را نیز جذب کردیم.

فخاری درباره تغییرات احتمالی که در جیره خوراک دام و طیور این مجموعه بعد از مردمی سازی یارانه ها انجام شده است تا هزینه های تولید کاهش یابد اظهار داشت: بعد از آزاد سازی قیمت ارز واردات نهاده های دامی باید به سمت تولید داخل رفت اما با توجه به اینکه با بحران آب در کشور مواجه هستیم راهکاری های دیگری برگزیده شد.

وی افزود: از جمله این راهکار ها، تولید بخشی از نهاده های دامی در فضای گلخانه، افزایش بهره وری و واردات مستقیم نهاده های است به طوری که منجر به کاهش حدود 30 درصدی هزینه های تولید شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: برای کشت فراسرزمینی نیز اقدام شد اما این اقدام با چالش های مواجه و لازم است که کشت فراسرزمینی در کشور های همسو انجام شود و اینکه بیشتر بر روی افزایش بهره وری در تولید در کشور خودمان کار کنیم.
 
نظرات شما
  •  

    سهراب گفت : ۰۱/۰۶/۱۶

    آبروریزی بین المللی هم را افتاد
    آخه آرین داخل جواب خودشو داده
    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
    عامل عقب افتادگی مرغداران و برگشتن ب ۵۰سال پیش

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com