جوجه ریزی در تیرماه به ۱۰۵ میلیون قطعه می‌رسد

جوجه ریزی در تیرماه به ۱۰۵ میلیون قطعه می‌رسد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف، میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری طی ماه های اخیر روند نزولی به خود گرفته است.

آقای حبیب اسداله نژاد گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی تیر به ۱۰۵ میلیون قطعه برسد که از الان دقیقا نمی توان گفت‌ چقدر گوشت مرغ استحصال می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی می گوید: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۵ هزار تومان است که براین اساس مرغ گرم نباید بالاتر از ۵۵ هزار تومان بدست مصرف کننده برسد.

به گفته او، هم اکنون مرغداران هر کیلو مرغ زنده را ۱۴ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده عرضه می کنند که با این وجود روزانه ۱۱۰ میلیارد تومان متضرر هستند.

اسداله نژاد می گوید: روزانه ۶ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که توزیع کمتر از نرخ مصوب بیانگر عدم کشش بازار و مازاد تولید است.

بررسی ها حاکی از آن است که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان، سینه ۱۰۰ هزار و فیله ۱۱۵ هزار تومان است که مدیرعامل اتحادیه مرغداران عرضه بالاتر از ۵۵ هزار تومان را ناشی از ضعف دستگاه های نظارتی اعلام می کند.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغداران گوشتی در اردیبهشت ۱۲۰ میلیون قطعه و خرداد ۱۰۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که به رغم کاهش تولید همچنان مازاد وجود دارد که دولت برای حفظ محصولات پروتئینی در سبد خانوار کارت اعتباری باید تخصیص دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com