جوجه ریزی بیش از 7 میلیون و 736 هزار قطعه در واحدهای مرغداری قائمشهر

جوجه ریزی بیش از 7 میلیون و 736 هزار قطعه در واحدهای مرغداری قائمشهر
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از جوجه ریزی بیش از 7 میلیون و 736 هزار قطعه ای در واحدهای تولیدی این شهرستان در نه ماهه سال جاری خبر داد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ' فرزین فرهادی ' درگفتگویی اظهار داشت: این مقدار جوجه ریزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه این تعداد جوجه ریزی در 357 واحد مرغداری گوشتی این شهرستان در مدت زمان فوق انجام پذیرفت افزود: از این تعداد جوجه ریزی بیش از 13 هزار و 212 تن گوشت سفید تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
وی ارزش ریالی این مقدار گوشت تولیدی را بالغ بر 753 میلیارد و 84 میلیون ریال اعلام داشت.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر همچنین پیش بینی کرد بیش از 150 تن نیشکر از مزارع نیشکر این شهرستان برداشت شود.
وئی افزود : کشت نیشکر به عنوان کشت اصلی در بیش از 75 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم شهر صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه کشت این محصول نقش مهمی در درآمدزایی و افزایش توان اقتصادی خانوار بهره بردار خواهد داشت، میانگین عملکرد این محصول در هر هکتار را دو تن و متوسط قیمت هر کیلوگرم را 100 هزار ریال عنوان داشت.
وی با بیان اینکه متوسط هزینه کاشت، داشت و برداشت نیشکر در هر هکتار حدود 1.5 میلیون ریال می باشد متوسط عمر کشت اصلی نیشکر را 5 سال عنوان نمود و افزود: نیشکر نیازی به سم نداشته و محصول حاصل از آن سالم و ارگانیک می باشد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین سطوح کشت نیشکر شهرستان قائم شهر در دهستان بیشه سر می باشد، پیش بینی نمود در سال جاری بیش از 150 تن محصول نیشکر از سطوح فوق استحصال گردد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از تولید بیش از یک هزار و 279 تن گوشت قرمز در نه ماهه سال جاری در واحدهای دامداری این شهرستان خبر داد.
فرهادی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به منظور تامین امنیت غذایی جامعه در طی نه ماهه سال جاری، بیش از یک هزار و 279 تن گوشت قرمز به ارزش بالغ بر 281 هزار و 380 میلیون ریال در دامداری های شهرستان قائم شهر تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
وی در ادامه در خصوص نقش کارشناسان این مدیریت در واحدهای دامداری این شهرستان اظهار داشت: اطلاع رسانی کارشناسان این مدیریت و آشنا نمودن دامداران و تولیدکنندگان با مسائل علمی پروار بندی در واحدهای پروار بندی بره و گوساله، موجب کاهش هزینه تولید و افزایش بازده اقتصادی و سودآوری و در نهایت پایداری اشتغال مولد و تامین امنیت غذایی جامعه می گردد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com