ثبت رشد ۱۸.۵ دلاری قیمت جهانی خوراک دام در آخرین روز کاری هفته

ثبت رشد ۱۸.۵ دلاری قیمت جهانی خوراک دام در آخرین روز کاری هفته
قیمت خوراک دام و طیور در بازارهای جهانی رشد ۱۸.۵ دلاری را در آخرین روز کاری هفته ثبت کرد.

در ادامه افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی امروز نیز خوراک دام و طیور افزایش جدیدی را ثبت کرد.

رشد قیمت کالاهای اساسی از خوراک دام و طیور گرفته  تا گندم و دانه های روغنی پس از جنگ بین اوکراین و روسیه با شتاب بیشتری پیش می تازد.

افزایش قیمت خوراک دام و طیور
در آخرین روز بازارهای جهانی در هفته گذشته قیمت ذرت که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می شود با ۱۸.۵ دلار افزایش مواجه شد و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۷۴ دلار به فروش رفت.
خوراک به عنوان مهم‌ترین نهاده برای پرورش  دام و طیور است که ۷۰ درصد هزینه تمام شده محصولات پروتئینی از قبیل گوشت، مرغ، تخم مرغ و لبنیات را به خود اختصاص می دهد هر گونه نوسان قیمت در بازارهای جهانی هزینه تولید را برای کشورهای وارد کننده بیشتر می کند.

ایران در تامین این ماده اصلی برای تولید دام و طیور بیش از ۷۰ درصد وابسته به واردات است، پیش از اصلاح ارز دولتی، سالانه بیش از ۵.۵ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات این محصولات تخصیص می یافت.

افزایش قیمت دانه های روغنی
قیمت دانه های روغنی نیز از قافله افزایش قیمت ها عقب نماند به طوری که سویا ۸.۷۵ دلار معادل ۶۲ صدم درصد رشد قیمت داشت گیاه روغنی کانولا هم ۲۵ دلار رشد را در یک روز ثبت کرد.

کاهش قیمت گندم در بازارهای جهانی
در آخرین روز کاری هفته گذشته در بازارهای جهانی، گندم بر خلاف روزهای پیشین باکاهش همراه شد و ۱۲.۷۵ دلار در هر بوشل کاهش قمیت را ثبت کرد.

این محصول اساسی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ درصد رشد قیمت داشته است و شاید کاهش روز گذشته برای اصلاح قیمت بازار بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com