ثبات قیمت مرغ مشروط به تأمین نهاده با نرخ مصوب است

ثبات قیمت مرغ مشروط به تأمین نهاده با نرخ مصوب است
رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: اگرنهاده‌های دامی با نرخ مصوب به دست مرغداران برسد، قیمت مرغ در بازار ثابت خواهد ماند و در غیر این صورت نرخ مرغ افزایش خواهد یافت.
فرهاد جعفریان با اشاره به افزایش نرخ هر کیلوگرم مرغ در بازار در پی کاهش تولید در مرغداری‌ها در بازه زمانی هفته اخیر، اظهار کرد: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان از ابتدای تیرماه از سر گرفته شد اما متأسفانه افزایش نرخ نهاده‌های دامی، مرغداران را با فشار اقتصادی مواجه کرده است.
وی افزود: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی و معضلات اقتصادی مرغداران در جهت تهیه نهاده‌های دامی، پیش بینی می‌شود میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در روزهای آینده کاهش پیدا کند.
رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان تصریح کرد: قیمت جوجه یک روزه مقادیر ۴۰۰ و ۵۰۰ تومان را هم تجربه کرد اما متأسفانه دوباره افزایش یافته و در هفته گذشته به بیش از سه هزار و ۹۰۰ تومان رسید. خوشبختانه در هفته اخیر نرخ جوجه یک روزه با کاهش مواجه شد و در حال حاضر با قیمتی کمتر از دوهزار تومان به فروش می‌رسد.
جعفریان علت افزایش نرخ جوجه یک روزه در ماه اخیر و بالا رفتن قیمت مرغ گرم در بازار به تأثیر از این افزایش را کمبود نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداری‌ها دانست و اضافه کرد: وزارت صمت و شرکت پشتیبانی امور دام مسئول تأمین نیاز مرغداری‌ها در حوزه نهاده‌ها هستند و شرکت پشتیبانی امور دام تنها قادر به تأمین ۱۰ درصد از نیاز واحدهای مرغداری است.
وی ادامه داد: واردکنندگان عمده نهاده‌های دامی از عدم تخصیص ارز مورد نیازشان برای واردات نهاده‌های دامی گلایه دارند و از آن سو مسئولان می‌گویند بیش از دو و نیم میلیون تن نهاده‌دامی در انبارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران رسوب کرده است. چرا این حجم از نهاده‌های دامی که در گمرک وجود دارد آزاد نمی‌شود؟
رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان خاطرنشان کرد: اگر نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها در روزهای آینده با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور تأمین شود و به دست مرغداران برسد می‌توانیم شاهد ثبات قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار باشیم و در غیر این صورت نرخ مرغ در واحدهای صنفی افزایش را تجربه خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com