تکذیب خرید شیرخام با نرخ ۳ هزار تومان از دامداران

تکذیب خرید شیرخام با نرخ ۳ هزار تومان از دامداران
سلطانی گفت: متوسط قیمت هر کیلو خرید شیر از دامدار سنتی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و دامدار صنعتی ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است.
سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور، درباره تأثیر گرانی بنزین بر هزینه حمل‌ونقل نهاده‌های دامی، اظهار کرد: باتوجه به آنکه دامدار اهرمی در دست ندارد، از این رو تمامی هزینه‌ها بر آن تحمیل می‌شود که اخیرا گرانی بنزین مزید بر علت شده تا هزینه تمام شده تولید بالا رود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور افزود: اگرچه مسئولان امر اذعان می‌کنند که بازرسان با اعمال نظارت‌های دقیق در سطح شهر از تأثیر گرانی بنزین بر هزینه‌های تولید جلوگیری می‌کنند، اما باید گفت که دامدار کاری به سطح شهر ندارد و همزمان با گرانی بنزین کرایه حمل‌ونقل یک وانت‌بار از ۸۰ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است که این امر تأثیر سویی بر هزینه‌های تولید گذاشته است ضمن آنکه دامپزشک برای ویزیت دام به سبب طی کردن بعد مسافت و پرداخت هزینه سوخت بالا، قیمت خود را افزایش داده است که تمامی این موارد به طور ناخواسته بر هزینه تمام شده اضافه می‌شود در حالی که هیچ بازرسی در اطراف شهر وجود ندارد که از افزایش دو برابری قیمت‌ها جلوگیری کند.
سلطانی ادامه داد: باتوجه به نبود نظارت، رانندگان نرخ‌های کرایه را به دلخواه افزایش دادند و دامدار به سبب آنکه محصولش فسادپذیر است چاره‌ای جز پذیرفتن کرایه‌ها با نرخ‌های دلخواه آن‌ها ندارد.

او از کاهش چشمگیر دام طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: بنابر آمار قیمت دام سنگین از ۴۰ هزار تومان ابتدای سال به ۲۵ هزار تومان و دام سبک از ۴۸ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان تقلیل یافته در حالی که نرخ گوشت برای مصرف‌کننده به همین میزان کاهش نیافته است.
متوسط قیمت خرید هر کیلو شیرخام از دامداری‌های صنعتی ۲ هزار و ۴۵۰ تومان
این مقام مسئول تجدیدنظر در قیمت مصوب شیرخام را امری ضروری دانست و گفت: باتوجه به افزایش قیمت سبوس در ماه‌های اخیر و کرایه‌های حمل‌ونقل همزمان با گرانی بنزین درخواست خود را به معاونت امور دام مبنی بر تجدیدنظر بر قیمت فروش شیرخام داده‌ایم که امیدواریم در ستاد تنظیم بازار در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور با بیان اینکه درصدی برای افزایش قیمت شیرخام نمی‌توان اعلام کرد، گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار در خرداد قیمت هر کیلو شیرخام با چربی ۳.۲ درصد و پروتئین ۳ درصد ۲ هزار و ۳۹۰ تومان است و حال با افزایش هزینه‌های تمام شده باید توسط کارشناسان بررسی شود.
سلطانی با اشاره به اینکه خرید شیرخام با نرخ ۳ هزار تومان از دامداران صحت ندارد، بیان کرد: بنابر آمار متوسط قیمت  هر کیلو خرید شیر از دامدار سنتی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و دامدار صنعتی ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است که بدین ترتیب اظهار نظر کارخانه‌های لبنی مبنی بر خرید شیرخام با نرخ ۳ هزار تومان واقعیت ندارد.
او  تصریح کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار در خردادماه، اگر چربی شیر بالاتر از میزان ۰.۳ درصد و ۳ درصد باشد، به مراتب کارخانه‌های لبنی به دلیل کیفیت بالا رقم بیشتری پرداخت می‌کنند که این امر به سبب استحصال به خامه و دیگر محصولات لبنی ضرری برای کارخانه‌های لبنی ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com