تولید 36 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه

تولید 36 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، پیش بینی کرد امسال 36 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید شود.
روابط عمومی جهاد کشاورزی روز شنبه به نقل از بهرام خانی افزود: سال گذشته 34 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه تولید شد.
وی جمعیت دامی استان کرمانشاه را 4.6 میلیون واحد دامی عنوان کرد که از این تعداد 60 درصد دام سبک و 40 درصد دام سنگین نظیر گاو و گاومیش است.
وی با بیان اینکه هم اکنون سه تا 3.5 درصد کل محصولات پروتئینی کشور در استان کرمانشاه تولید می شود، گفت: پیش بینی می شود این رقم در افق 1404 به 10 درصد برسد.
وی در ادامه با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های خاص کرمانشاه خاطرنشان کرد: این استان از لحاظ دامپروری در کشور شاخص است و شرایط مناسب آب و هوایی و تنوع اقلیمی، وسعت اراضی و برخورداری از نیروها و کارشناسان متخصص، کرمانشاه را به یک استان توانمند در زمینه تولید محصولات دامی تبدیل کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، ایجاد و توسعه پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری، ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گوسفند صنعتی و نیمه صنعتی را در راستای افزایش میزان تولیدات گوشت قرمز در استان ضروری دانست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com