تولید 20 درصدی مرغ کشور در سال 95 از سوی زنجیره‌های تولید

تولید 20 درصدی مرغ کشور در سال 95 از سوی زنجیره‌های تولید
شرکت‌های تولید زنجیره‌ای گوشت مرغ تلاش می‌کنند تا صنعت مرغ تخم‌گذار کشور را به سمت شکوفایی و هم‌پایی سایر کشورها سوق دهد و برای سال 95 هدف‌گذاری تولید 20 درصد مرغ کشور را در این قالب در دستور کار دارد.
عضو هیأت‌مدیره انجمن تازه‌تأسیس شرکت‌های تولید زنجیره‌ای گوشت مرغ امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: این انجمن تازه‌تأسیس، سیاست‌گذاری‌هایی را در صنعت مرغ تخم‌گذار اعمال خواهد کرد تا ایران بتواند هم‌پای سایر کشورها همچون انگلستان و ترکیه از مزایای آن بهره ببرد.
رضا سواری افزود: در حال حاضر 25 هزار بهره‌بردار در حوزه مرغ تخم‌گذار در کشور فعالیت دارند که جهت سیاست‌گذاری، ارائه راهکار و پیشنهاد، ارتباط با این تعداد بسیار مشکل است، اما تشکیل چنین انجمنی می‌تواند سیاست‌گذاری‌های دولتی و حتی تصمیم‌های اعضای فوق را به‌راحتی انتقال دهد تا در جهت شکوفایی صنعت مرغ تخم‌گذار قدم برداریم.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد چنین انجمنی به نفع تولیدکننده، مصرف‌کننده و صادرکننده خواهد بود.
وجود زنجیره‌های تولید در تمامی کشورها مرسوم است
عضو هیأت‌مدیره انجمن شرکت‌های تولید زنجیره‌ای گوشت مرغ ادامه داد: در حال حاضر در انگلستان 12 زنجیره و در کشور ترکیه 20 زنجیره وجود دارد که در این عرصه فعالیت دارند، اما در ایران متأسفانه 25 هزار واحد مرغداری هرکدام برای خود سیاست‌گذاری می‌کنند و تنها تعداد اندکی از آنها که عددی معادل شش تا 10 درصد تولید گوشت مرغ است، در قالب زنجیره‌های فوق تولید می‌شود.
سواری تصریح کرد: این انجمن باید اقدامی انجام دهد که وظیفه مرغدار تنها تولید باشد و دغدغه بهداشت، تهیه و تأمین مواد اولیه و حتی فروش محصول خود را نداشته باشد؛ زیرا از طریق این انجمن، تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای صفر تا 100 تولید پیش‌بینی شده باشد.
وی یادآور شد: در حال حاضر صادرات مرغ و جوجه یک‌روزه در دنیا از استانداردهای خاصی تبعیت می‌کند که لازم است ایران نیز به جرگه صادرکنندگان استاندارد بپیوندد و در این راستا لازم است که به جای تصمیم 25 هزار مرغدار، سیاست‌ها بین اعضایی که توسط این تعداد مرغدار انتخاب می‌شوند، اتخاذ شود.
سواری تأکید کرد: با روند فعلی، مرغداران هر روز بدهکارتر می‌شوند و وضعیت مرغ تخم‌گذار و گوشتی کشور هر روز بدتر از روز قبل است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که ایجاد چنین زنجیره جدیدی بتواند بخش اعظمی از مشکلات این صنعت را مرتفع کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر شش تا 10 درصد تولید گوشت مرغ در قالب زنجیره‌ها انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با ایجاد چنین انجمنی، حدود 20 درصد تولید گوشت مرغ کشور در سال 1395 در قالب زنجیره‌های تولید انجام شود.
سواری همچنین گفت: امیدواریم این انجمن جدید بتواند در برنامه‌ریزی برای برنامه ششم توسعه و سیاست‌گذاری‌های جدید دولت سهیم باشد و در تمامی جلسات و برنامه‌های فوق حضور داشته باشد.
مخالفان تشکیل انجمن را مجاب می‌کنیم
عضو هیأت‌مدیره انجمن شرکت‌های تولید زنجیره‌ای گوشت مرغ درباره حاشیه‌های احتمالی تشکیل چنین انجمنی در سکوت افزود: ممکن است عده‌ای تصور کنند این انجمن یک‌باره و بدون اطلاع تمامی دست‌اندرکاران این صنعت تشکیل شده است، اما باید گفت چنین شرکت‌هایی در تمامی دنیا مرسوم است و این انجمن می‌تواند به‌عنوان حامی صنعت مرغ تخم‌گذار وارد عمل شود و با دولت تعامل خوبی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در حاشیه نمایشگاه دام و طیور که از هشتم تا 11 آبان‌ماه در تهران برگزار می‌شود، تلاش تا این انجمن را هرچه بیشتر به سایرین بشناسانیم و اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشیم.
سواری ادامه داد: تلاش کردیم پرسش‌های منفی که درباره تشکیل این انجمن عنوان شده است را به‌گونه‌ای دوستانه در این نمایشگاه پاسخ دهیم تا صنف مرغ تخم‌گذار در یک جبهه مشغول فعالیت شود.
 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۴/۰۸/۱۲

    به جای مرغ گوشتی چرا همش نوشتی تخمگذار

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com