تولید ۵۰ درصد از خوراک دام با روش خشک‌سازی ضایعات

تولید ۵۰ درصد از خوراک دام با روش خشک‌سازی ضایعات
 فیاض‌بخش، استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت تفکیک از مبدا پسماند و خشک سازی ضایعات گفت: تولید ۵۰ درصد از خوراک دام با روش خشک‌سازی ضایعات امکان پذیر است.

 فیاض‌بخش، استاد دانشگاه درباره بهره‌برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) و ۵۵ غرفه دریافت پسماند خشک ضمن تشکر از برگزارکنندگان و متولیان افتتاح این پروژه گفت: تشکر می‌کنم از ریاست سازمان پسماند و مالکی از مدیران این مجموعه که بخشی از ایستگاه حکیمیه را در اختیار ما دانشگاهیان قرار دادند.

وی افزود: ما به اتفاق بسیاری از دانشجویان، پسماند صفر بودن را تجربه و ضایعات را به خوراک دام تبدیل کردیم. 

این استاد دانشگاه درخصوص چگونگی این اقدام عنوان کرد: پسماندهای تفکیک شده به ایستگاه حکیمیه می‌آمد و ما آن‌ها را در معرض نور آفتاب خشک می‌کردیم و به مناطق محروم لرستان و خراسان ارسال کردیم و استقبال بسیار عالی از آن شد.

فیاض‌بخش تصریح کرد: نتایج آزمایشگاه این ضایعات حیرت‌آور بود، محصول نهایی پایلوت میانگین ۱۷ درصد پروتئین خام، ۳۳۲۷ کیلوکالری در گرم انرژی قابل هضم، ۲۷۰۰ کیلوکالری در گرم انرژی قابل متابولیسم و ... دارا بود.

وی خاطرنشان کرد: الان ما در شهر مشغول تولید کمپوست هستیم و خودمان می‌دانیم که کمپوست بازار ندارد و فقط در تهران مورد استفاده قرار می گیرد، کاش تبدیل به نهاده‌های دامی شود.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: باید تفکیک از مبدا صورت بگیرد و ضایعات خشک شود. اگر همین امر به صورت مکانیزه باشد، می‌تواند نهاده‌های دامی مورد نیاز را تامین کند.

وی در پایان تاکید کرد: کارشناسان معتقدند ۵۰ درصد جیره غذایی خوراک دام را می‌توان از این روش تامین کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com