تولید ۲ نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور

تولید ۲ نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور
مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دو نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور تولید می شود.

امین اسدی در حاشیه سفر به کاشان با اشاره به تلاش محققین و پژوهشگران کشور برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف علمی و تکنولوژی اظهار داشت: در حوزه دامپزشکی نیز دانشمندان در داخل کشور توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه از جمله این موفقیت‌ها تولید دو نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در داخل کشور بوده است، ابراز داشت: تاکنون بیش از ۳۰ میلیون دز از این دو نوع واکسن در سال جاری در داخل کشور ساخته شده است.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه واکسن‌های تولید شده وارد چرخه مصرف شده است، تصریح کرد: با این اقدام از خروج بخش قابل توجهی از ارز به بیرون از کشور جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت شرکت واکسن سازی دامی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد دو شرکت دولتی و پنج شرکت خصوصی است.

اسدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب و استکبار جهانی علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: با وجود همه این تحریم‌ها در بخش واکسن‌های دامی کشور ایران توانسته است موفقیت‌های بی نظیری کسب کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد از نیاز کشور در حوزه واکسن‌های دامی در داخل کشور تأمین و وارد شبکه مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه واکسن آبزیان و واکسن طیور هم به ترتیب ۸۰ و ۳۵ درصد نیاز کشور در داخل کشور و توسط شرکت‌های واکسن سازی تأمین می‌شود.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: در حال حاضر از میان ۸۷ نوع واکسنی که برای مصرف دام در کشور مصرف می‌شود ۴۲ واکسن در داخل کشور و ۴۵ واکسن هم از نوع وارداتی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com