تولید محصولات دامی استان اصفهان ۱.۴ برابر افزایش یافت

تولید محصولات دامی استان اصفهان ۱.۴ برابر افزایش یافت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تولید انواع محصولات دامی در این استان در پایان سال گذشته نسبت به هشت سال قبل افزون بر ۱.۴ برابر افزایش یافته است.
حسین ایراندوست افزود: تولید انواع محصولات دامی در این استان در سال ۹۲، یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۵۸ تُن بود که در پایان سال قبل به یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۱۰ تن رسید.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی، حمایت و افزایش مشارکت بخش خصوصی سبب رشد تولید محصولات شده است خاطرنشان کرد: جهش تولید در سال‌های گذشته بطور کامل مشهود بود و این امر می‌تواند در سال جاری نیز با رفع موانع و پشتیبانی بیشتر تداوم پیدا کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: این استان در بخش تولید شیر خام در کشور رتبه اول را با تولید سالانه بالغ بر یک میلیون ۴۸۵ هزار تن و همچنین رتبه نخست در زمینه تولید شیر به ازای هر راس گاو شیری را در اختیار دارد.
ایراندوست ادامه داد: استان اصفهان در زمینه تولید گوشت مرغ و سایر ماکیان با داشتن یک هزار و ۸۴۰ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت بیش از ۳۶.۹ میلیون قطعه و تولید سالانه  بیش از ۱۹۱ هزار تن گوشت مرغ رتبه دوم کشوری و در ظرفیت واحدهای مرغداری گوشتی رتبه نخست را داراست.
وی جمع  دام‌های سبک و سنگین در استان را هفت میلیون واحد اعلام کرد و گفت: حدود ۲ هزار دامداری صنعتی گوشتی و شیری در این منطقه مشغول به‌کار هستند و حدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد دامداری نیمه صنعتی نیز در این استان فعالیت می‌کنند.
استان اصفهان دارای ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com