تولید روزانه 1600 تن شیر در مازندران

تولید روزانه 1600 تن شیر در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید روزانه یک هزار و 600 تن شیر در استان، مهم‌ترین راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی موجود را حمایت از تولیدکنندگان برشمرد.
دلاور حیدرپور در جلسه بررسی چالش‌های صنعت دامپروری استان با اشاره به اینکه متناسب با نیاز کارخانه‌های صنایع لبنی، شیر در استان تولید نمی‌شود، گفت: روزانه یک هزار و 600 تن شیر در استان تولید می‌شود که حدود یک هزار تن آن به کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی تحویل داده می‌شود.
وی بیان داشت: این میزان فقط یک پنجم نیاز و ظرفیت کارخانه‌های لبنی است و همین امر سبب تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده و مابقی نیز با ظرفیت پایین مشغول فعالیت هستند.
حیدرپور با تأکید بر اینکه این ظرفیت باید احیا شود و چرخ تولید با سرعت و بهره‌وری بیشتری بچرخد، خواستار توجه جدی به مسایل و مشکلات دامداران استان و تلاش برای رفع موانع و مشکلات موجود شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه هزینه بالای خوراک دام، بیمه دام، عدم تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش، توسعه شهرها و روستاها و قرار گرفتن واحدهای تولیدی در بافت شهری و روستایی و عدم تناسب قیمت علوفه با شیر تولیدی را از مهم‌ترین مشکلات این صنعت در استان نام برد.
حسین نگهدار گفت: کمتر از 10 درصد دام‌های استان زیر پوشش چتر حمایتی بیمه هستند ضمن اینکه تأسیسات دامی نیز از حمایت بیمه برخوردار نبوده و این امر سبب بروز خسارات جبران‌ناپذیر در هنگام وقوع حادثه می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com