تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی مازاد بر نیاز است

تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی مازاد بر نیاز است
 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید محصول پروتئینی تخم‌مرغ در این استان بالا و مازاد بر نیاز داخل است.

مجید جعفری افزود: هم‌اکنون در خراسان رضوی روزانه ۳۵۰ تن تخم‌مرغ تولید می شود که ۲۰۰ تن از این میزان مصرف استان در روز است و بقیه مازاد بر نیاز می‌باشد که به استانهای دیگر می‌رود.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب تخم‌مرغ در بازار برای مصرف کننده اکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب است، بیان کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که شاهد عرضه تخم مرغ  با قیمتهای بالاتر هستیم که ناشی از تخلف برخی سودجویان و نه کمبود این محصول است و مردم باید توجه داشته باشند که به نرخ مصوب خرید تخم‌مرغ داشته باشند.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: تنظیم بازار تخم‌مرغ در کشور بر عهده اتحادیه مرغ تخمگذار کشور گذاشته شده و قرار بوده که هر زمان این محصول با افت قیمت مواجه می شود، اقدام به خرید و ذخیره‌سازی نموده و در زمان بازگشت مجدد قیمت به نرخ مصوب اقدام به عرضه محصول نماید که این مسوولیت در استانها نیز بر عهده اتحادیه‌های مرغ تخمگذار استانها است.

جعفری هرگونه افزایش قیمت تخم‌مرغ را منوط به موافقت ستاد تنظیم بازار کشور دانست و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نظر موافق را برای اصلاح قیمتها دارد اما بررسی دقیق موضوع و تصمیم نهایی با ستاد مذکور است.

هم اکنون ۲۶۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۱۱ میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com