دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ:
تولیدکنندگان گوشت مرغ به واسطه ارز ۴۲۰۰ تومانی در معرض اهتمام فساد قرار دارند

تولیدکنندگان گوشت مرغ به واسطه ارز ۴۲۰۰ تومانی در معرض اهتمام فساد قرار دارند
مبصری گفت: تولیدکنندگان گوشت مرغ به واسطه موضوعی تحت عنوان ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در معرض اهتمام فساد قرار دارند.
علی مبصری در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: صنعت طیور در کشور به عنوان صنعت دوم پس از گردشگری شناخته شده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ ادامه داد: صنعت طیور اسیر تصمیم گیری های غلط شده است و در این صنعت نه تنها تولید کنندگان آن تحت فشار قرار گرفتند بلکه حتی برخی از تولید کنندگان در معرض فساد نیز به واسطه موضوعی تحت عنوان ارز چهار هزار و 200 تومانی قرار دارند.
مبصری بیان کرد: در صنعت طیور 23 هزار واحد پرورش مرغ گوشتی، 700 واحد مرغدار مادر و 700 کارخانه خوراک دان و نزدیک به 350 کشتارگاه فعالیت می کند.
وی افزود: در چنین صنعتی با این گستردگی  که فضای آن کاملا رقابتی است  قیمت تابع بازار و عرضه و تقاضا است و چرا سیاست گذاری ها برای تولید کنندگان مشکل به وجود می آورد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ خاطرنشان کرد: اگر بنا است حمایت صورت بگیرد به صورت مستقیم به تولید کننده ارائه شود تا تعادل قیمت مرغ  اتفاق بیفتد و اگر می خواهند قدرت خرید مصرف کننده را حفظ کنند این حمایت ها مستقیم به خود مصرف کننده برسد.
مبصری نسبت به نحوه هزینه ارز چهار هزار و 200 تومانی و مشکلاتی که برای تولید کنندگان زنجیره گوشت مرغ به وجود آورده گلایه کرد و متذکر شد: از مجموع 9 میلیارد دلار ارز چهار هزار و 200 تومانی که دولت در نظر گرفته 6 هزار و 500 میلیارد دلار آن به بخش نهاده ها اختصاص یافته است که مشخص نیست چگونه هزینه شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com