بیش از ۴۰۰ هزار تن شیر در گلستان تولید می‌شود/تولید ۲۴۰ هزار تن گوشت مرغ در گلستان

بیش از ۴۰۰ هزار تن شیر در گلستان تولید می‌شود/تولید ۲۴۰ هزار تن گوشت مرغ در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مختار مهاجر، امروز (سه شنبه ۲۹ آبان) در نشست سفرا، کارداران و رایزنهای فرهنگی ۱۴ کشور دنیا با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: ۲۴۰  هزار تن تولید مرغ در استان داریم که بر این اساس مقام دوم را در استان‌های کشور بدست آوردیم و به عنوان تولید سبز ۸۰ درصد گوشت مرغ ما قابل صادرات است.
وی افزود: با کیفیت ترین گوشت خاور میانه را استان گلستان تولید می‌کنیم و می‌توانیم این ادعا را داشته باشم، در بحث گندم و غلات مقام دوم کشور با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم را داریم که درصد گلوتن آن ۳۶ درصد است که بالاترین کیفیت آرد برای نانوایی و شیرینی پذیی به شمار می رود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: می‌توانیم برای صادرات گندم در خدمت تجار خارجی باشیم، روغن تولیدی استان ۲۰۰ هزار تن در سال است و ما ظرفیت روغن کشی یک میلیون تن را در استان داریم و چنانچه دانه‌های روغنی در کشورهای دیگر وجود داشته باشد می‌توانیم در این استان فراوری کنیم.
مهاجر افزود: بیش از ۴۰۰ هزار تن تولید شیر در سال داریم که پنیر و ماست ما خوش طعم ترین محصولات شمال کشور است.
وی گفت: در بحث مرکبات و لو و آلو محصولات ارگانیک تولید می‌کنیم و با ۶ هزا تن زیتون درجه یک دنیا را در استان تولید می‌کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در بحث گیاهان دارویی از تنوع بالایی استان برخوردار است که مهمترین آن زعفران، زیره و نعنای فلفلی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com