توزیع بیش از ۱۳۰ هزار تن نهاده‌ دامی توسط شبکه تعاون روستایی آذربایجان شرقی

توزیع بیش از ۱۳۰ هزار تن نهاده‌ دامی توسط شبکه تعاون روستایی آذربایجان شرقی
مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی از توزیع بیش از ۱۳۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد.
علی اکبر نژادرضا در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در طول سال ۹۹، انواع نهاده‌های دامی شامل جو دامی، کنسانتره، سبوس، کنجاله سویا و ذرت دانه‌ای در سطح استان توسط شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی تامین و در راستای رفاه حال دامداران آذربایجان شرقی توزیع شده است.
وی افزود: از کل نهاده‌های توزیع شده در استان، حدود ۷۵ درصد مربوط به جو دامی، ۱۶ درصد مربوط به سبوس، چهار درصد کنسانتره و مابقی نیز مربوط به کنجاله سویا و ذرت دانه‌ای بوده است.

توزیع ۵۷ هزار تن انواع کودشیمیایی
وی در خصوص توزیع انواع کودهای شیمیایی طی سال گذشته، گفت: مقدار ۵۷ هزار تن انواع کودهای شیمیایی توسط عاملان و کارگزاری‌های شبکه تعاون روستایی و تولید بین کشاورزان توزیع شده که بیشترین سهم کودی شبکه تعاون روستایی استان مربوط به کود اوره است.
نژادرضا افزود: این مقدار کود به انبارهای کددار شبکه منتقل شده و بین کشاورزان توزیع شده است.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به لزوم توجه در استفاده از میزان کود مناسب در فعالیت‌های کشاورزی، تاکید کرد: مصرف بهینه کودهای شیمیایی ارتباط تنگاتنگی با عملکرد محصولات کشاورزی دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com